tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Stoner: "Elektronika zabi³a finezjê w MotoGP"
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Stoner: "Elektronika zabi³a finezjê w MotoGP"

Autor: Beavis 2016.08.05, 12:05 Drukuj

Casey Stoner mówi jak jest.

Stoner nie owija w bawełnę. W sumie nigdy nie owijał. W wypowiedzi dla Australian Motor Cycle News komentuje obecny stan ingerencji elektroniki w styl jazdy zawodników MotoGP i jej wpływ na rywalizację.

NAS Analytics TAG

Z powodu elektroniki czasy kwalifikacji są tak zbliżone do siebie. Myślisz sobie: "Wow, wszyscy są teraz tacy szybcy". Ale w kwalifikacjach jedyne co muszę zrobić zawodnicy to późno hamować, skręcić, odkręcić na maksa i to wszystko - elektronika zrobi resztę - komentował Stoner.

To pierwszy sezon w którym wszyscy zawodnicy korzystają ze standardowego ECU dostarczonego przez Magneti Marelli. Docelowo takie rozwiązanie miało ograniczyć koszty i urozmaicić rywalizację. Ostatecznie w czołówce niespecjalnie dużo się zmieniło.

W trakcie wyścigu, kiedy nie możesz hamować tak późno i nie zawsze wszystko wychodzi perfekcyjnie, różnice się powiększają. Elektronika pomaga głównie tym zawodnikom, którzy nie potrafią kontrolować tylnego koła. W 2006 i 2007 jeśli miałeś więcej finezji byłeś w stanie wcześniej podnieść motocykl i praktycznie wyprzedzić rywala w połowie następnej prostej. Albo, jeśli zawodnik cokolwiek pomieszał na wyjściu, to w następnym zakręcie byłeś przed nim - dodaje Australijczyk.

Stoner sugeruje także, że ujednolicona elektronika ujednolica także style jazdy:

Kiedyś różni zawodnicy mięli bardzo różnie ustawione motocykle. Taki Dani Pedrosa lubił mieć zestrojony sprzęt na środek zakrętu i wyjście. Nie był dobry na wejściu, ale "niósł" tak dużo prędkości, że w połowie prostej był już koło ciebie. […] Teraz nikt nie nadrobia na wyjściu. Słychać, jak wszyscy otwierają przepustnicę w jednym miejscu i w sumie wyprzedzanie zależy od tego, kto jest w stanie więcej zaryzykować na hamowaniu. 

Co by nie mówić, Stoner nie bez powodu jest kierowcą testowym Ducati i w jego wypowiedziach można być sporo prawy. Można było się domyślić, że unifikacja elektroniki będzie miała efekty uboczne. Inna sprawa, że z perspektywy kibica ściganie w tym sezonie jest bardzo emocjonujące.

Foto: Archiwum

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê