Sprzedaż motocykli Harley-Davidson w drugim kwartale 2024. Dostawy rosną, ale liczba klientów spada
Harley-Davidson podsumował drugi kwartał 2024 roku i choć sprzedaż spadła, to zysk operacyjny zamknął się na plusie. Pomimo dobrych obrotów, producent przewiduje, że rok zamknie się pod kreską. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się ze sprawozdania finansowego marki?
Ogólny wynik ze wszystkich gałęzi działalności marki Harley-Davidson wygląda bardzo dobrze. Obroty zamknęły się na poziomie 1,619 mld dolarów, co dało wzrost o 12 proc. Zysk operacyjny wzrósł z 221 do 241 mln dolarów, a zysk netto - z 178 do 218 mln dolarów. Na jednej akcji można było zarobić 1,63 USD, co daje wzrost o 34 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Dobry wynik jest efektem zwiększenia dostaw. W drugim kwartale Harley dostarczył 49,7 tys. motocykli - to o 16 proc. więcej niż rok temu. Obroty działu motocyklowego wzrosły z 891 mln dolarów do 1,069 mld dolarów. Jednak sama sprzedaż motocykli spadła globalnie o 3 proc. i zamknęła się na poziomie 50 tys. szt. Największy spadek procentowy odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie wyniósł on 16 proc. (1,2 tys. szt.). W Ameryce Północnej sprzedaż spadła o 1 proc.
W swoim sprawozdaniu finansowym producent podkreśla znaczenie motocykli z segmentu Touring, które odpowiadają za 75 proc. sprzedaży - to o 5,3 proc. więcej niż w pierwszej połowie roku. Marża brutto spadła o 1,5 punktu procentowego. Producent tłumaczy, że problemy w Azji są spowodowane dalszymi spadkami sprzedaży w Chinach.
Na deser zostawiliśmy motocykle elektryczne LiveWire, gdzie sprzedaż wzrosła z 33 szt. w drugim kwartale 2023 r. do 158 szt. w roku bieżącym. Straty operacyjne spadły z 32 do 28 mln dolarów. Warto również wspomnieć, że Harley-Davidson otrzymał rządowy grant w wysokości 89 mln dolarów na rozwój fabryki w York.
Jakie są prognozy na koniec roku po przedstawieniu wyników za drugi kwartał? W przypadku motocykli przewiduje się spadek obrotów o 5 do 9 proc. oraz marżę zysku operacyjnego na poziomie 10,6 do 11,6 proc. Sprzedaż motocykli elektrycznych ma zamknąć się na poziomie od 1 tys. do 1,5 tys. szt., a strata operacyjna może wynieść od 105 do 115 mln dolarów. Inwestycje zamkną się na poziomie od 225 do 250 mln dolarów.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze