Smarowanie łańcucha i konserwacja motocykla - co i jak?
W poprzednich odcinkach rozmawialiśmy o wymianie oleju w silniku oraz serwisie przedniego zawieszenia - teraz przejdziemy do rzeczy nieco bardziej codziennych, nie mniej jednak ważnych. Mowa oczywiście o smarowaniu i konserwacji. W krótkim materiale wideo przygotowanym wraz z warszawskim salonem Honda Motorista omawiamy wszystko, co jest związane z tym tematem. Dowiesz się między innymi:
- jak smarować linki?
- jak czyścić łańcuch i o niego dbać, by nie skracać jego żywotności?
- dlaczego czyszczenie filtra powietrza jest ważne?
Ponadto, mamy dla Was niespodziankę:
Dla pierwszych czterech osób, które prawidłowo odpowiedzą na pytanie konkursowe, Castrol przygotował upominki. Prawidłowe odpowiedzi należy przesyłać na adres konkurs(at)scigacz.pl, w tytule maila wpisując „[imię i nazwisko] konkurs Castrol". Zwycięzców poinformujemy za pośrednictwem e-maila.
Oto co mamy do rozdania:
I miejsce - wysokiej jakości pokrowiec motocyklowy z logo Castrol w rozmiarze L
II miejsce - 1l oleju Castrol Power 1 Racing
III miejsce - smar do łańcuchów Castrol Chain Lube Racing
IV miejsce - środek do mycia motocykli Castrol Greentec Bike Cleaner
Pytanie brzmi: Jakie są najważniejsze obszary, w których przepływa olej?
Jeśli jeszcze tego nie wiecie, z pomocą przyjdzie Wam Ekspert z www.castrolmoto.com.
CastrolMoto założył również własny kanał w serwisie YouTube. Znajdziecie tam reklamy Castrola, najnowsze filmy z radami technicznymi eksperta w dziedzinie olejów, wskazówki dla miłośników jednośladów oraz sporo innego, ciekawego materiału. Zapraszamy na CastrolMoto na YouTube.
Jak zwykle zasypaliście nas poprawnymi odpowiedziami w mgnieniu oka. Poniżej prezentujemy listę zwycięzców, z którymi już skontaktowaliśmy się mailowo celem dostarczenia nagród. Prawidłowe odpowiedzi powinny zawierać: silnik (z ewentualnym podziałem na elementy), skrzynia biegów, sprzęgło. Gratulujemy! |
Komentarze 15
Pokaż wszystkie komentarzesuper mechanik i tylna opona na pierwszym lewo skręcie ucieknie....
Odpowiedzjakiś dziwny ten mechanior, strasznie czyste ma ubranie robocze chyba nigdy się za robotę nie brał
OdpowiedzWitam, "Motorista" odradzam ten serwis, salon itp. Oszukali mnie trzy razy : - pierwszy raz nalali do mojego VZR 1800 o litr (!) oleju za dużo, super serwis który bez książek serwisu nie daje ...
OdpowiedzTak to jest CB1000R ale troche w opłakanym stanie.Mechanik ma racje mówiąc,że smary w sprayu łapią kurz.Ja raz odstawiłem numer,nasmarowałem łańcuch,polatałem maszyną i wsiadłem w kombinezonie ...
OdpowiedzJa tam leje po łańcuchu olej silnikowy co jazde i błoto sie do niego nie lepi i przez 2h jest wilgotny od oleju i gitara. Do filtra mam specjalny olej bo jest lepszy od spreja.
OdpowiedzWypadało by uzupełnić instrukcje dotyczącą smarowania linek. Radziłbym zwrócić szczególną uwagę na olej używany do tej operacji. Oleje silnikowe stricte motocyklowe nie spełniają wystarczająco ...
OdpowiedzW takim razie zadam inteligentne pytanie-jaki olej radzisz stosować do linek? Swoją drogą to dowiedziałem się właśnie, że olej do smarowania trzeba rozcieńczać benzyną :)
OdpowiedzW takim razie zadam inteligentne pytanie-jaki olej radzisz stosować do linek? Swoją drogą to dowiedziałem się właśnie, że olej do smarowania trzeba rozcieńczać benzyną :)
OdpowiedzOczywiście cięgna można smarować przeznaczonymi do tego celu preparatami. Można również samemu sporządzić smarowidło mieszając różne komponenty ale… najprościej będzie do tego celu użyć zwykłego oleju silnikowego (samochodowego). Co do rozcieńczania oleju benzyną to sposób ten jest dość stary (tak stary jak historia cięgien). Pochodzi on z czasów kiedy oleje w temperaturze pokojowej były gęste co skutecznie utrudniało smarowanie!! Dziś stosowanie tej metody daje tylko oszczędności czasowe.
Odpowiedz