2015.09.01, 14:46
34
Drukuj
Tagi
Zobacz również
- Gigantyczny wzrost sprzedaży nowych opon motocyklowych w Polsce
- Jak dobrać ciśnienie opony motocyklowej, jak zużywa się opona - czyli kolejny Vlog "Mogę być szybki"
- Jak poprawić przyczepność opon motocykla i od czego ona zależy
- Kiedy opona jest zużyta?
- Jak wybrać opony do turystycznego enduro?
- Wyciśnij wszystko ze swoich opon!
- O ile jesteś wolniejszy na zużytej oponie MX?
- Opona sportowa vs opona wyścigowa - jak to działa?
- Nowoczesne opony sportowe - jak działają?
- Bridgestone T30 EVO i A40 - klasyka gatunku
Dodaj komentarz
Polecamy
Aktualności
reklama
|
sklep Ścigacz
Wszelkie prawa zastrzeżone. (c) 2024 Ścigacz.pl Kopiowanie, reprodukowanie zamieszczonych materiałów w jakikolwiek sposób w całości lub w części bez uprzedniej, pisemnej zgody Śigacz.pl jest zabronione.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeWprowadzając przemyślane zmiany można poprawić właściwości jezdne motocykla. Pamiętać należy oczywiście o proporcjach i szerokości felgi. W xj600 zmieniłem oponę z 130/70r18 (co daje 91) ...
OdpowiedzPRZECZYTAJ ARTYKUŁ JESZCZE RAZ ALB PO RAZ 1 CHOCIAZ;) SZERSZA OPONA Z TYLU WYMAGA WIEKSZEGO POCHYLENIA MOTOCYKLA ZEBY UZYSKAC TA SAMA PREDKOSC NA ZAKRECIE ,STAD TWOIE POPRZYCIERANIE PODNOZKÓW ,BEZ POMIARU PREDKOSCI NP NA OKREGU CZY JAKIMS RONDZIE ALBO CZASU ZAPOMNI O OKRESLENIU W WIARYGODNY SPOSOB RÓZNIC .
Odpowiedznie krzycz caps lock ==> KRZYK
Odpowiedzfaktem jest natomiast ze motocykle o większej roznicy w szerokości miedzy przednia a tylna opona lepiej zaciesniaja zakreet po odpuszczeniu gazu przod momentalnie chce się zapadać w strone winkla choć może to mieć związek z czyms innym bo wiadomo neisprawdzałem tego na tym ssamym motocyklu tylko na roznych wiec wpływ mogły mieć tez inne zrzeczy jak kat glowki ramy sam rozstaw osi itd. jednak zawsze było tak ze moto o większej roznicy w szerokości opon dużo lepiej zacieśniało winkiel zarówno w grze tourist trophy na ps2 jak i w realu jednak niemozna wykluczyć tez ze zawsze te moto z szerszymi laczkami z tyłu względem rpzodu miały ostrzejszy kat glowki krótszy rozstaw itp. bo tego neisprawdzałem dokałdnie ,przod jest orpzesuniety względem tyłu bardziej do srdoka winkla na węższym laczku z przodu i chce się porpostu walic ww zakręt tak to odczuwam i te moto kręciły lepsze czasy w gran turismo po ustawieniu identycznych osiagow na wprost bo tam gdzie moto o małej roznicy szerokości gum nie pozwalało dodawać gazu na winklu bo bysie zniego zwyczjnie wyleciało na zewnątrz tam te z duza roznica szerokości pozwalalo i wystarczylo lekko odpiuscic żeby moto moemntalnie zacisnialo jak głupie pozwalając znowu dodac gazu .
Odpowiedzpozatym mogłes mieć inny profil i mieszannke i to całkowicie w zasadzie zakluca porównanie , w hondzie cbr 1000 f po zalozeniu z tylu laczka szerszego o 10 mm i ciut wyższy proil ma ,moto na wyjściu stało się dość nieobliczalne i łatwo wlatuje w shimmy przy torowym potraktowaniu lub na wyjściu na nierównościach to moto starego akurat ale ja na jego meisjcu zdecydowanie wrocilbym do seryjnego setupu .
OdpowiedzJest poprawa - większe prędkości przy pokonywaniu zakrętów zdecydowanie lepsze wyniki w jeździe na czas
OdpowiedzJazda XJ600 na czas? To mi przypomina kaskaderską jazdę Fiatem 126p...
Odpowiedz: ) nie jeden na ścigaczu jest wolniejszy jak się rozstawi słupki i zrobi techniczny slalom i nawracanie to braki w wyszkoleniu kierowców litrów wychodzą i jest im głupio jak kierowcy 125 są lepsi
OdpowiedzŻadna fabryka nie ustawia maszyny wyłącznie pod techniczny slalom.
OdpowiedzNa fabrycznych też nie ma żadnego problemu. Szpilki w podnóżkach starte do 0. Polecam oponki Pirelli Sport Deamon w fabrycznym rozmiarze - na suchym torze absolutnie 0 uślizgów.
OdpowiedzMi tam się wydaje że jak je ścierasz to znaczy że jedziesz za wolno
OdpowiedzNa fabrycznym rozmiarze motocykl nie prowadzi się tak pewnie w zakręcie , zwłaszcza przy gorszej nawierzchni . Rozmiarówki nie zmieniałem też dla lansu bo mogłem kupić gsf 600 lub xj 600 i wybrałem yamahę mimo, iż suzuki fabrycznie miał 110 150 nawet 53 konna xjr400 posiada właśnie 110 150 Widzę zdecydowaną zmianę na plus po zmianie 130 na 150
OdpowiedzTerefere. Kupiłeś XJ600 bo tańsza w zakupie i utrzymaniu. A Dynojety już zamontowałeś?
OdpowiedzMasz oponę wyższa o 15 mm i twierdzisz ze motocyklem tym wykręciłeś lepsze czasy? Przecież masz o wiele dłuższe przełożenie, motocykl musi mieć gorsze osiagi i nie wierzę że sie lepiej prowadzi, bo rozumiem że chcesz mi powiedzieć, ze ludzie z Yamahy celowo założyli oponę, która daje gorsze prowadzenie?
OdpowiedzPrzykłady, że fabryka poprawia Honda Hornet opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120 --------------------------------------------------------------------------------------------- Yamaha XJR 1200/1300 opona przód 130 zmieniona przez fabrykę na 120 opona tył 170 zmieniona przez fabrykę na 180
OdpowiedzZminione zostały nie tylko opony, ale całe koła (z felgami) i zmienianiu uległy tez elementy podwozia + ustawienia zawieszeń. Sprawdź czy te części są wymienne pomiędzy poszczególnymi motocyklami. Honda Hornet miała z przodu koło 16 calowe ze 130 milimetrową szerokościa opony, a potem zminiła na 17 calowe ze 120 milimetrową oponą.
OdpowiedzZgadza się i prowadzenie Hondy było fatalne w porównaniu do jazdy modelem po zmianach. Co do wymiany felgi -na moment nie polemizowałem. Xjr wychodziła na tym samym starym zawieszeniu i na ohlinsie (zawieszenie tył) zarówno z oponą 170 jak 180 można sprawdzić do jakich modeli pasuje czarne zawieszenie tył (nie ohlins) średnio co 2 lata poprawiano zawieszenie przód. Konkretnie od 99r yamaha miała oponę 120 a zawieszenie było zmieniane aż do 2007 i dopiero wtedy zastosowano pełną regulację. Istnieją modele np yamahy, które miały szerszą felgę i oponę oraz węższą mimo braku zmian w konstrukcji
OdpowiedzWiesz dlaczego Honda stosowała koło o średnicy 16 cali w Hornetach? Bo jakbyś wiedział, to nie pisałbyś głupot. Jesli chodzi o Yamahę, to każdy amortyzator ma określone fabryczne zestrojenie. Nawet jesli starszy i nowszy wygladają identycznie mogą pracować zupełnie inaczej przez zastosowanie innych sprzęzyn i innego zaworowania. To nie ma niczego wspólnego z regulacją dostępną dla użytkownika.
Odpowiedzw XJR oponę zmieniono by poprawić sterowność a w Hornecie by zwiększyć stabilność więc to nie głupota tylko poprawa błędu
OdpowiedzZużyty pracuje inaczej, z ciężkim kierowcą pracuje inaczej , a po tyś kilometrów opona może stracić 1 mm wysokości
Odpowiedzo 1 mm kolego
Odpowiedz15mm ? jak Pan to liczysz ?
OdpowiedzJaki konkretnie rozmiar został zamieniony na jaki?
OdpowiedzJa nie moge sie z tym zgodzic zmienilem profil tylniej opony w mojej R1 z 190/50/17 na 190/55/17 i jezdzi sie stabilniej w winklach latwiej sie tez skladac. Faktem jest natomiast ze sprawna ...
OdpowiedzBardzo ciekawy i pouczający artykuł, zadam jednak inne pytanie: jakim rozmiarem (węższym) zastąpić oponę tylną w Z 750 2006 rok??? Fabrycznie 180/55 zr 17 chciałbym zmienić na węższe, poprawić ...
OdpowiedzJak chcesz coś poprawić to zostaw taką oponę jaka założyła fabryka.
OdpowiedzZawsze śmieję się z przygłupów, co montują większe opony z tyłu, bo niby fajniej wygląda i jeżdżą niesterowalnym gównem z balonem z tyłu. HAHA
OdpowiedzDokładnie.
OdpowiedzBez przesady z tym kolosalnym wpływem 5mm różnicy wysokości opony na prowadzenie... Ja kiedyś przez pomyłkę kupiłem na przód oponę 120/60-17 zamiast 120/70-17 i różnicy w prowadzeniu nie zauważyłem...
Odpowiedzsiemka wlasnie znalazłem oponki o roz 120\70\zr17 i 160\60\zr17 a serw. mowi 120\60-160\60 i nie wiem cz będzie ok
OdpowiedzŻadna? Wo wpuść albo podnieś sobie półki w widelu o 7 mm i wrócimy do rozmowy na temat tego czy żadna. Swoją drogą jesli nie poczułeś niczego to niezły musi być z ciebie rajder ;)
OdpowiedzNo właśnie już kolejny raz piszecie o trzymaniu ciśnienia fabrycznego w oponach przy jeździe torowej. Przedstawię krótko swój punkt widzenia nie wiem czy słuszny? Jeździłem na Metzelerach M5 na ...
OdpowiedzNie przegrzałeś opony wysokim ciśnieniem tylko ciśnienie wzrosło ponad normę z powodu wzrostu temperatury. Mała ale istotna różnica. Pozdr!
Odpowiedz"już kolejny raz piszecie o trzymaniu ciśnienia fabrycznego w oponach przy jeździe torowej" - niczego takiego nie napisaliśmy. Napisaliśmy, aby trzymać się zaleceń producenta odnośnie ciśnień w oponach i że w oponach drogowych nie powinno się schodzić mocno w dół z ciśnieniami. Oczywiście, ze w czasie jazdy torowej warto opuścić ciśnienie, ale w granicach zrowego rozsądku. Robienie w oponie typu M5 ciśnień na poziomie 1,8 tył i 2,1 przód na ciepło to przesada.
Odpowiedz