Premiery Ducati - mocne uderzenie w każdym segmencie
EICMA to najważniejsza motocyklowa impreza targowa na świecie, ale jest jedna marka, dla której jest to wydarzenie absolutnie szczególne. Mowa oczywiście o Ducati, która swoje najważniejsze premiery może zaprezentować na własnym,włoskim podwórku.
Ducati pokazało bardzo solidną grupę nowych motocykli, choć zabrakło tak spektakularnych nowości, jak zeszłoroczne Panigale V4. Jego tegoroczna, ekstremalna wersja V4R skutecznie przyciągnęła jednak uwagę licznych gości targów EICMA. Oprócz tego zobaczyliśmy premiery w kilku innych segmentach: turystycznym, powercruiser, supermoto, naked, scrambler, a nawet e-bike.
Oto niekwestionowana włoska gwiazda targów EICMA i nadzieja Ducati w przyszłorocznych wyścigach World Superbike. Panigale V4R napędzane jest silnikiem przystosowanym do wymogów dla klasy superbike, ma więc pojemność skokową zmniejszoną do 998 cm3. Nie przeszkodziło to w uzyskaniu mocy na poziomie 234 KM, która plasuje nowe Ducati w absolutnej czołówce motocykli sportowych. Do tego komponenty z tytanu i włókna węglowego, w tym słynne skrzydełka z karbonu, poprawiające stabilność przy wysokich prędkościach. Z kolei bardziej ucywilizowana wersja V4S zyskała nowy wzór malowania, nawiązujący do maszyn MotoGP.
Styl cruisera, prowadzenie nakeda i tornado pod zbiornikiem paliwa. Nowy Diavel jest mocniejszy i bardziej nowoczesny niż kiedykolwiek, zachował jednak wszystkie cechy, za które pokochaliśmy ten model. Napędzająca go dwucylindrowa jednostka generuje 159 KM mocy i posiada zmienne fazy rozrządu. Na pokładzie nie zabrakło dużej dawki elektroniki, w tym zaawansowanych systemów opartych na module IMU. Są to m.in. ABS działający w zakrętach, kontrola trakcji DTC, kontrola unoszenia przedniego koła DWC, kontrola startu DPL oraz tempomat.
Doskonały motocykl turystyczny nie musi być wielki. Multistrada 950 to bardzo dobry wybór dla motocyklistów szukających pojazdu bardziej zwinnego i tańszego. Absolutnie nie można jednak powiedzieć, że nowa Multistrada 950, zwłaszcza w nowej wersji S, jest ubogą krewną modelu 1260. Znajdziemy tu półaktywne zawieszenie Ducati Skyhook, wyświetlacz TFT i cały pakiet elektroniki odpowiedzialnej za bezpieczeństwo. Silnik Multistrady 950S generuje 113 KM mocy i 96 Nm momentu, są to wartości które zupełnie swobodnie mogą opisać doskonały wyjazd w każdych warunkach.
W nowej odsłonie powraca niezwykły motocykl, łączący w sobie cechy supermoto, nakeda i motocykla sportowego, a tak naprawdę nakierowany głównie na penetrację miasta i świetną zabawę w ostrych winklach. Najnowszy Hypermotard ma poszerzoną kierownicę i poprawioną pozycję kierowcy. Napędza go twin Testastretta o pojemności 937 cm3 i mocy 114 KM. Łobuzerskie Ducati dostępne będzie także w bardziej sportowej wersji SP, wyposażonej w karbonowe osłony, zawieszenie Ohlins i koła Marchesini.
Przyszłoroczna edycja Monstera 821 będzie prawdopodobnie ostatnią - w blokach startowych czeka już następca. Na pożegnanie Ducati przygotowało dla fanów bardzo smaczną wersję Stealth, utrzymaną w mrocznym klimacie. Motocykl wyposażono w niewielką owiewkę, regulowany widelec oraz quickshifter. Na pokładzie znalazł się także kolorowy wyświetlacz TFT i pakiet systemów bezpieczeństwa.
Trzy nowe modele z rodziny Scrambler 800 poznaliśmy już na targach Intermot w Kolonii. Producent postanowił je przypomnieć również na EICMIE, dołączając do swojej prezentacji premier. Są to elegancki Cafe Racer w niebiesko-srebrnym malowaniu, Desert Sled z dużym prześwitem, utrzymany w klimacie enduro oraz czarno-żółty Full Throttle, nawiązujący do maszyn flat-trackowych.
Na fali rosnącej popularności jednośladów elektrycznych Ducati postanowiło przygotować własną propozycję. Nie jest to jednak motocykl, tylko elektryczny rower, stworzony we współpracy z włoską firmą Thok. Jego atrakcyjną formę zaprojektowało biuro Ducati, a na wyposażeniu znalazły się najlepsze komponenty. Elektryczny zestaw napędowy wyprodukowała firma Shimano.
|
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze