Ducati Panigale V4R 2019. Ekstremalna torowa nowość tuż przed EICMA
Ducati Panigale V4R waży zaledwie 193 kg w stanie gotowym do jazdy. Nic wielkiego? To czytajcie dalej - 234 KM, tytan i włókno węglowe. To prawdziwa bestia w garniturze Panigale.
Spodziewaliśmy się, że Panigale V4R będzie torowym potworem, ale i tak parametry tego motocykla zrobiły na nas wrażenie. Motocykl przygotowano do udziału w wyścigach World Superbike, zatem pojemność silnika pierwotnej wersji musiała zostać ograniczona do 998 cm3.
Reklama
Desmosedici Stradale R został po brzegi wypchany technologiami rodem z MotoGP - tytanowe korbowody i zawory wlotowe, kute tłoki z dwoma pierścieniami oraz wał korbowy o obniżonej o ponad kilogram masie sprawiają że ta jednostka napędowa to maszyneria ekstremalna.
Gdzie nie spojrzeć - oszczędności na masie. Każdy korbowód V4R jest lżejszy o 100 g od tego z V4S, mniej waży także alternator. To wszystko przy znacznie większej mocy - przy 15 250 obr/min wynosi ona 221 KM, po dodaniu opcjonalnego wydechu Akrapovic, dostajemy 234 KM przy 15 500 obr/min. To wartości zarezerwowane dotąd dla świata MotoGP.
Panigale V4R wyposażono w karbonowe skrzydełka, które poprawiają stabilność podczas hamowania z wysokich prędkości. Nowością jest całkowicie nowy przedni widelec Ohlins NPX25/30. Pozbawiono go zewnętrznej kasety, co ma dawać lepszą kontrolę nad tłumieniem.Co ciekawe, zastosowano także asymetryczne tłoki - 25-milimetrowy do tłumienia kompresji na lewej goleni i 30-milimetrowy do tłumienia odbicia na prawej.
Więcej na oficjalnej stronie ducatipolska.pl, a bieżące promocje znajdziecie na włoskimotostyl.pl
Dane techniczne
silnik: | czterocylindrowy, widlasty |
pojemność skokowa: | 998 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 81 x 84 mm |
moc: | 234 KM przy 15 500 obr/min |
moment obrotowy: | 112 Nm przy 11 500 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk elektroniczny |
system chłodzenia: | ciecz |
sprzęgło: | poślizgowe, mokre wielotarczowe |
przeniesienie napędu: | łańcuch |
zawieszenie przednie: | asymetryczne Ohlins NPX25/30 |
zawieszenie tylne: | Ohlins NPX |
hamulec przedni: | Podwójna tarcza 330 mm, zaciski Brembo Monobloc Stylema |
hamulec tylny: | tarcza, średnica 245 mm |
masa: | 193 kg |
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzeŚrednica aka skok: 81 mmx 48,4 mm, przy takich obrotach tłoki rozstałyby się z korbowodami w sposób mało delikatny acz efektowny ;-) ...
OdpowiedzWłosi oszaleli! :))) Japonia zostaje w tyleeee i to mocno!
Odpowiedz112nm? Tyle ma moja motorynka.
OdpowiedzPrzy średnicy cylindra równej fi81mm oraz skoku tłok wynoszącym 84mm silnik musiałby mieć ok. 1800ccm pojemności :)
Odpowiedz