Pirelli Diablo Rosso Corsa. Ogrom doświadczeń WSBK dla twojego motocykla!
Opona Pirelli Diablo Rosso™ Corsa II - motocyklowa nowość na najwyższym, światowym poziomie, łącząca charakterystykę opony drogowej i torowej, jest już dostępna.
Włoska marka oponiarska wykorzystała doświadczenia z Mistrzostw Świata FIM World Superbike Championship do stworzenia opony o zróżnicowanych mieszankach gumy - trzech dla tylnej osi i dwóch dla przedniej. Zapewniają one stabilność, długie przebiegi, przyczepność oraz sportowe osiągi zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Wykorzystując swoje piętnastoletnie doświadczenie w roli oficjalnego dostawcy opon we wszystkich klasach mistrzostw świata FIM Superbike, marka Pirelli postawiła na najwyższej klasy technologie i patenty opracowane z myślą o wyścigach. Opona DIABLO ROSSO™ CORSA II to innowacyjny produkt wywodzący się z wyścigów, a zaprojektowany z myślą o użytkowaniu na drogach i torach.
Od czasu wprowadzenia na rynek oryginalnego DIABLO ROSSO™ CORSA w 2010 roku, motocykle i potrzeby motocyklistów ewoluowały. Obecnie szukają oni sportowych osiągów połączonych ze wszechstronnością, nie tylko na torze, ale również na drodze. Przeciętna moc i moment obrotowy motocykla znacząco wzrosły, a wprowadzenie zaawansowanych systemów wspierających pokonywanie zakrętów, jak kontrola trakcji i ABS, umożliwia pełniejsze wykorzystanie motocykla większej liczbę kierowców, którzy mogą osiągać jeszcze większe kąty przechyłu.
W związku z tym Pirelli przyjęła nowe hasło, które towarzyszy promocji nowego produktu "Domykaj opony". Aby spełnić te wymagania, inżynierowie Pirelli musieli opracować nowe rozwiązanie technologiczne dla DIABLO ROSSO™ CORSA II, wykorzystujące różne mieszanki, precyzyjnie ustawione wzdłuż profilu opony. W ten sposób udało im się zwiększyć przyczepność przedniej opony podczas kładzenia się w zakręcie i hamowania oraz przyczepność tylnej opony - zarówno w środku zakrętu, jak i na wyjściu z niego. Rezultatem jest opona zapewniająca pewność, poczucie bezpieczeństwa na drodze w każdych warunkach, z wyjątkową wydajnością i wydłużonym przebiegiem oraz znakomitymi osiągami w jeździe sportowej na torze.
DIABLO ROSSO™ CORSA II to najnowsza interpretacja wieloskładnikowej technologii marki Pirelli stosowanej w oponach motocyklowych. DIABLO ROSSO™ CORSA II to pierwsza w historii wieloskładnikowa opona Pirelli do motocykli, która wykorzystuje dwa związki zastosowane w trzech strefach opony przedniej i trzy związki zastosowane w pięciu strefach opony tylnej, tak aby stworzyć idealną kombinację dla nowoczesnych motocykli. Innowacyjne profile, nowa struktura pochodząca z wyścigów i nowy bieżnik sprawiają, że opona ta jest najlepszym rozwiązaniem dla kierowców, którzy chcą mieć doskonałą oponę uliczną, która sprawdzi się również na torze wyścigowym.
Od 2004 roku marka Pirelli jest wyłącznym dostawcą opon dla serii Mistrzostw Świata FIM Superbike World Championship. Jednym z największych wyzwań dla włoskim inżynierów opracowujących zwycięskie technologii opon wyścigowych, było stworzenie rozwiązań, które współgrają motocyklami wszystkich producentów. Dzięki temu udało się spełnić założenie konstruktorów, które można podsumować szczerym hasłem: "Sprzedajemy to, na czym się ścigamy i ścigamy się na tym, co sprzedajemy".
DIABLO ROSSO™ CORSA II jest przeznaczona dla motocyklistów jeżdżących na maszynach o średnich i wysokich osiągach, którzy cenią sportową jazdę zarówno na ulicy, jak i na torze wyścigowym. Oczekują od opony szybkiego tempa rozgrzewania, sportowej zwinności, doskonałej przyczepności i nie zmieniającej się wydajności, dzięki której stawi czoła wyzwaniom, jakie niesie za sobą codzienne użytkowanie. Na etapie konstrukcyjnym Pirelli przekuło osiągi na torze wyścigowym w uliczną wszechstronność, która zagwarantuje najwyższą wydajność również na drodze.
Poniżej znajduje się tabela podsumowująca główne cechy DIABLO ROSSO™ CORSA II i jej korzyści dla motocyklistów:
Cechy: | Korzyści: |
Podwójna mieszanka z przodu, potrójna z tyłu z innowacyjną kombinacją 100% zawartości krzemionki i czarnego węgla. | Doskonała przyczepność w każdych warunkach i przy wszystkich kątach przechyłu zapewniająca motocykliście większe poczucie bezpieczeństwa zarówno na drodze, jak i na torze. Na suchej i mokrej nawierzchni. Stała wydajność i nawet do 20% więcej kilometrów. |
Struktura oraz profile zaczerpnięte z toru wyścigowego i przystosowane do użytkowania na drodze. | Większa zwinność zapewniająca precyzyjną trajektorię pokonywania zakrętów i pewność podczas składania się w zakręt. |
Nowy wzór bieżnika z gładkimi ramionami. | Udoskonalony obszar kontaktu z asfaltem dla lepszej przyczepności i bardziej jednolitego zużycia, w połączeniu z optymalnym odprowadzaniem wody na mokrych powierzchniach. |
Wieloskładnikowa technologia marki Pirelli
Sektor opon drogowo-wyścigowych nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się wymagań związanych ze wzrostem mocy, wprowadzanych trybów jazdy oraz systemów kontroli trakcji. Zmieniają się również oczekiwania motocyklistów, którzy stawiają na sportowe osiągi i wszechstronność, zarówno na krętych drogach, jak i na torze wyścigowym.
Dzięki wyjątkowej konstrukcji, w Pirelli DIABLO ROSSO™ CORSA II udało się idealnie zmieszać dwa i trzy związki (o wysokim stężeniu lub składające się w 100% krzemionki w centralnej części i ze 100% mieszanki Carbon Black na krawędziach), maksymalizując w ten sposób przyczepność we wszystkich kątach przechyłu i w każdych warunkach pogodowych.
Analogicznie, w przypadku tylnej opony opracowano nową kombinację mieszanek do zastosowań drogowych i wyścigowych. Tylna opona podzielona jest na pięć stref z trzema różnymi składnikami, które zapewniają najlepszą wydajność w każdych warunkach.
- Środkowa mieszanka charakteryzuje się wysoką zawartością krzemionki, co zapewnia doskonałą stabilność przy dużych prędkościach, równomierne zużycie i zwiększone przebiegi.
- Mieszanka środkowa pokrywająca pośrednie kąty nachylenia ma skład 100% krzemionki, aby zapewnić doskonałą przyczepność na suchych i mokrych powierzchniach, którą wspiera twardsza mieszanka gwarantująca stabilność i precyzję podczas pokonywania zakrętów.
- Mieszanka na bokach składa się w 100% z mieszanki Carbon Black o wysokim stopniu histerezy, umożliwiając szybkie rozgrzanie. Posiada również szeroki zakres temperatury roboczej, gwarantujący przyczepność i stabilne osiągi niezależnie od obciążenia. Związek ten wykorzystuje te same żywice wyścigowe, które znajdują zastosowanie w modelu opon Diablo™ Supercorsa - zaprojektowanych do stosowania w warunkach wysokich temperatur i napięć typowych dla jazdy na torach wyścigowych.
Przednia opona została zaprojektowana tak, aby harmonijnie współpracować ze składem tylnej opony, a jej trzy różne mieszanki podzielono na pięć zróżnicowanych stref.
- Środkowa mieszanka wykorzystuje 100% zawartości krzemionki na środku bieżnika, pozwalając na znakomitą przyczepność zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach. Zapewnia ona również stabilność we wszystkich warunkach oraz przy jeździe ze znaczną prędkością. Jazda po mokrej nawierzchni jest jedną z najważniejszych funkcji przedniego ogumienia i dlatego, w przeciwieństwie do tylnej opony, w centralnym punkcie opony zastosowano mieszankę o 100% zawartości krzemionki.
- Mieszanka na bokach ma 100% zawartość mieszanki Carbon Black, zapewniając kąty pochylenia typowe dla produktów wyścigowych, charakteryzujących się wysokim poziomem bocznej przyczepności podczas pokonywania zakrętów. Dodatkowo, zapewnia ona precyzyjną informację zwrotną przy wychodzeniu z zakrętu. Jest to cenna funkcja przy zbliżaniu się do przewidzianego limitu przyczepności, zarówno na torze wyścigowym, jak i na drodze.
Profile wyścigowe
Profile opon DIABLO ROSSO™ CORSA II wywodzą się bezpośrednio od tych stosowanych w wyścigach. Profil przedniej opony zawiera wyścigową, wieloramienną konstrukcję, która poprawia osiągi, zachęcając kierowcę do wcześniejszego składania się do zakrętu i ułatwiając szybkie zmiany kierunku.
W porównaniu z poprzednikiem, oponą DIABLO ROSSO ™ CORSA, profil nowego produktu Pirelli jest szerszy, dzięki czemu powierzchnia styku z nawierzchnią jest większa, a motocyklista odczuwa jeszcze większą stabilność prowadzenia.
Tylna opona została skonstruowana zgodnie z tym samym schematem, wykorzystując podobną geometrię, co pozwala na harmonijne wrażenia z jazdy motocyklem wyposażonym w parę opon DIABLO ROSSO™ CORSA II.
Bieżnik: ewolucja błyskawicy
Jedną z najsilniejszych stron nowości motocyklowej od Pirelli jest zastosowany kształt bieżnika. To ewolucja bieżnika znanego z modelu DIABLO ROSSO™ III, który zoptymalizowano tak, aby dostarczał jeszcze wyższy poziom osiągów i kontroli w jeździe ulicznej. Niczym nieprzerwany kształt legendarnej błyskawicy, z jaką kojarzą się motocyklowe opony Pirelli, powraca zapowiadając jeszcze większą pewność jazdy.
DIABLO ROSSO™ CORSA II wyposażono w szeroki pas gumy zbliżonej do tej znanej z wyścigowych slicków, który znajduje się na krawędziach opony gwarantując niezrównany poziom przyczepności i stabilności w każdych warunkach.
Co ważne, aby ułatwić motocyklistom weryfikację stanu zużycia opon, Pirelli zdecydowało się umieścić wskaźnik zużycia RWI - tego samego typu, jak w przypadku opon dedykowanych do wyścigów.
Nazwa produktu oraz symbol błyskawicy znalazły się na oponie, podkreślając wraz z 0.3 - mm literą "D" widoczną na centralnej części bieżnika przez pierwsze 300 km legendarne DNA DIABLO ROSSO™.
Konstrukcja wywodząca się z wyścigów
W nowej oponie motocyklowej od Pirelli zastosowano szereg rozwiązań mających na celu poprawienie oferowanego poziomu przyczepności jednocześnie umożliwiając składanie się do zakrętów przy jeszcze wyższych prędkościach. Aczkolwiek, oznacza to, że opony muszą poradzić sobie z absorbowaniem jeszcze większych sił i przeciążeń. W tym celu inżynierowie Pirelli zastosowali, pochodzącą wprost z wyścigów, strukturę opony -wzmocnioną w porównaniu z poprzednią generacją DIABLO ROSSO™ CORSA, aby zapewnić jeszcze wyższy poziom komfortu odczuwalnego dla motocyklisty.
Osiągnięcie pełnego potencjału opony DIABLO ROSSO™ CORSA II było możliwe dzięki zastosowaniu w przypadku tylnej opony korpusu wykonanego z włókna Lyocell o wzmocnionej sztywności - to technologia opatentowana przez Pirelli w związku z pracami badawczo-rozwojowymi związanymi z zaangażowaniem w Mistrzostwa Świata FIM Superbike.
W rezultacie osnowa opony jeszcze lepiej radzi sobie z przeciążeniami, jakie powstają podczas agresywnego wejścia w zakręt lub gwałtownego przyspieszenia, gdy motocykl nie wrócił jeszcze do pionu. Nowe rozwiązanie doskonale sprawdza się również w przypadku szorstkiego i nierównego asfaltu, dostarczając motocykliście pożądany poziom komfortu. Właściciele nowszych modeli motocykli ucieszy poprawa prowadzenia w momencie przesunięcia ciężaru pomiędzy przodem a tyłem, charakterystyka szczególnie zauważalna przy znacznych kątach złożenia w zakręcie. Również sztywność przedniej opony nie zawodzi zachwycając niezwykłą przyczepnością na asfalcie. Karkas opony wykonano z tkaniny o nazwie Rayon, która zachowuje swój kształt nawet przy znacznych przeciążeniach, jakie powstają podczas przyspieszeń, czy podczas jazdy pod pełnym obciążeniem.
Synergia struktur przedniej i tylnej opony jest szczególnie zauważalna w przypadku motocykli, gdzie zastosowano elektroniczne systemy wsparcia kierowcy. Wybierając DIABLO ROSSO™ CORSA II stawiasz na najwyższy poziom osiągów, komfortu oraz kontroli nad motocyklem.
Pozycjonowanie w gamie opon motocyklowych Pirelli
DIABLO ROSSO™ CORSA II to opona należąca do gamy Pirelli Supersport, jako odmiana Racing Street, czyli pomiędzy DIABLO™ Supercorsa SP a DIABLO ROSSO™ III.
W porównaniu z dedykowaną do jazdy wyczynowej na torze DIABLO™ Supercorsa SP, nowa DIABLO ROSSO™ CORSA II to opona bardziej uniwersalna - sprawdzi się zarówno w codziennej jeździe, jak również na mokrej nawierzchni utrzymując bardzo dobry poziom ścieralności.
Z kolei w porównaniu z DIABLO ROSSO™ III, będącą oponą supersport, która stosunkowo wolno się ściera, a także wyjątkowo dobrze sprawdza się m.in. na mokrej nawierzchni, nowa DIABLO ROSSO™ CORSA II daje większe pole do popisu w warunkach torowych zachwycając osiągami na suchym asfalcie, kosztem nieco wyższej ścieralności.
Rozmiary
DIABLO ROSSO™ CORSA II produkowana jest w siedmiu rozmiarach: jednym dla opony przedniej oraz sześciu dla tylnej. Poniżej poszczególne rozmiary:
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeCzy jeszcze ktoś tutaj ma problem z niestabilnością tylnej opony w złożeniu ?
Odpowiedz