Ducati Diavel 1260 2019 - nowe oblicze ³obuza
Jedną z premier zaprezentowanych na wczorajszej konferencji Ducati był nowy Diavel 1260. Motocykl dostępny będzie w dwóch wersjach - standardowej i S, wyposażonej m.in. w zawieszenie Ohlins.
Pojawienie się na rynku Ducati Diavela oznaczało drugą młodość dla segmentu powercruiserów. Najnowsza generacja tego modelu kontynuuje tradycję, wciąż zadając szyku typowego dla cruiserów i dysponując przy tym mocą i prowadzeniem dużego nakeda o sportowym zacięciu.
Najnowszy Diavel 1260 napędzany jest dwucylindrowym silnikiem Testastretta DVT o pojemności 1262 cm3, mocy 159 KM, ze zmiennymi fazami rozrządu. Nowa jednostka zapewnia płynne oddawanie mocy i momentu w niskim i średnim zakresie obrotów, a na wyższych pokazuje czysto sportowy pazur. Jednostka sterowana jest elektronicznie, do wyboru są trzy tryby jazdy i trzy tryby mocy. Dzięki temu kierowca może idealnie dopasować sposób pracy napędu do własnych potrzeb i stylu jazdy.
W motocyklu zastosowano nową, kratownicową ramę o zwiększonej sztywności, połączoną z aluminiowym monowahaczem. Do tego widelec USD o średnicy 50 mm z przodu i regulowany centralny amortyzator. Diavel 1260 posiada również bogate wyposażenie elektroniczne, oparte na jednostce pomiaru bezwładności (IMU) formy Bosch. Obejmuje ono m.in. ABS działający w zakrętach, kontrolę trakcji DTC, kontrolę unoszenia przedniego koła DWC, kontrolę startu DPL oraz tempomat.
Nowy Diavel 1260 ma nieco podwyższoną kierownicę i poprawioną pozycję kierowcy. jest ona teraz bardziej zrelaksowana i pozwala na dłuższe przeloty bez zmęczenia. Motocykl zachował natomiast swoją elegancką linię, która zadecydowała o jego sukcesie.
Diavel 1260 oferowany będzie w wersji standardowej i bardziej sportowej S, posiadającej całkowicie regulowane zawieszenie Ohlins z przodu i z tyłu, inny wzór obręczy kół, wydajniejszy układ hamulcowy i quickshifter DQS w standardzie. Obie wersje Diavela 1260 będą się różniły również wzorem malowania.
Więcej na oficjalnej stronie ducatipolska.pl, a bieżące promocje znajdziecie na włoskimotostyl.pl
Dane techniczne
Silnik: | dwucylindrowy L-twin, 4 zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu |
Pojemność skokowa: | 1262 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 106 x 71,5 mm |
Moc: | 159 KM przy 9500 obr/min |
Moment obrotowy: | 129 Nm przy 7500 obr/min |
System chłodzenia: | ciecz |
System paliwowy: | wtrysk elektroniczny |
Sprzęgło: | poślizgowe, mokre, sterowane hydraulicznie |
Skrzynia biegów | manulana, 6-stopniowa |
Przeniesienie napędu: | łańcuch |
Zawieszenie przednie: | widelec USD 50 mm / widelec Ohlins 48 mm regulowany (wersja S) |
Zawieszenie tylne: | amortyzator monoshock regulowany (Ohlins w wersji S) |
Hamulec przedni: | 2 tarcze 320 mm, zaciski radialne Brembo M 4.32 (M50 w wersji S) |
Hamulec tylny: | tarcza 265 mm, dutłoczkowy zacisk Brembo |
Masa: | 244 kg z paliwem |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze