Nowo¶ci Yamahy 2018 - podsumowanie
W poniedziałek 6 listopada 2017, tuż przed oficjalnym rozpoczęciem targów EICMA w Mediolanie, odbyła się konferencja prasowa firmy Yamaha. Pokazano na niej nowości na sezon 2018. Trzęsienia ziemi nie było - w większości są to zmodernizowane wersje dobrze znanych modeli. Mamy dla was ich pełne zestawienie.
Tenere 700 World Raid
Nowa, średnia Tenere jest już bardzo długo wyczekiwana przez środowisko motocyklowe, zwłaszcza, że doskonała baza dla niej - model MT-07 - jest do dyspozycji od kilku dobrych lat. W zeszłym roku zaprezentowano koncept T7, więc oczekiwania były spore. Niestety i tym razem skończyło się na prototypie nazwanym Tenere 700 Raid, który teraz odbędzie roczne tournee po wszystkich kontynentach, gdzie zbierze opinie zaproszonych testerów, głównie zawodników rajdowych. Wersja produkcyjna (za rok?) będzie więc dopieszczona, oby nie było dla niej za późno. Konkurencja nie śpi…
XT1200ZE Super Tenere Raid Edition
Wersja specjalna dużej Super Tenere, dobrze wyposażona na długie wyprawy. Podstawa pozostała bez zmian - rzędowy twin o pojemności 1199 cm3, napęd wałem, 23-litrowy zbiornik paliwa, zintegrowane hamulce i bogata elektronika (mapy zapłonu, kontrola trakcji, tempomat). W wersji Raid Edition dołożono całkiem nowe kufry boczne, wykonane z aluminium i wzmocnione w narożnikach nakładkami z odpornego tworzywa. Mają łączną pojemność 74 litrów, a na ich pokrywach można przymocować dodatkowy bagaż. Front motocykla wzbogacił się o wysoką szybę i dodatkowe deflektory chroniące przed wiatrem. Na wyposażeniu motocykla znalazła się też para reflektorów przeciwmgłowych. Pod silnikiem zamontowano mocnę osłonę, chroniącą również boki jednostki napędowej. Dołożono również karbonowe panele boczne. Dostępne wzory malowania to czarny i niebieski, na które nałożono okolicznościową grafikę z nazwa modelu.
Tracer 900/900GT
Zmiany w modelu Tracer 900 poszły w kierunku jeszcze większego komfortu kierowcy i pasażera, dzięki m.in. szerszym owiewkom, łatwo regulowanej szybie oraz nowej kanapie. Zaprezentowano również bardzo bogato wyposażoną wersję GT z twardymi bocznymi kuframi. Szczegółowy opis odświeżonego Tracera 900 oraz Tracera 900GT przygotowaliśmy dla was w oddzielnym artykule.
MT-07
Model MT-07 to obecnie fundament sukcesu rynkowego Yamahy. Naked z dwucylindrowym twinem o pojemności 698 cm3 i mocy 75 KM w ciągu ostatnich czterech lat sprzedał się w ilości ponad 80 tysięcy egzemplarzy. W tym roku wprowadzono kilka zmian stylistycznych. Pojawiła się nowa, bardziej zaokrąglona lampa oraz zmieniono kształt zbiornika paliwa oraz wlotów powietrza. Dodano nowe panele boczne, a tylna lampa przypomina teraz tą z MT-09. Siodło zostało poszerzone w przedniej części, co zwiększa komfort kierowcy, którego pozycja również została nieco skorygowana. MT-07 jest teraz bardziej przyjazny dla osób o różnym wzroście. Poprawiono również zawieszenie - przedni widelec otrzymał bardziej sportowe ustawienia, a amortyzator centralny łatwą regulację. Kolory MT-07 na sezon 2018 to szaro-fluorescencyjny, niebieski oraz czarny.
MT-09SP
Po sporym sukcesie wzbogaconej wersji hyper nakeda MT-10SP przyszedł czas na nieco mniejszego MT-09SP, który zyskał bardziej sportowy charakter. Zaczynając od zawieszenia, z przodu pojawił się obustronnie regulowany widelec Kayaba, a z tyłu porządny amortyzator Öhlinsa z pełną, łatwą regulacją oraz arsenałem dodatkowych sprężyn, dostępnych w katalogu akcesoriów Yamahy. Motocykl otrzymał agresywną, podwójną lampę LED z przodu oraz nowy wyświetlacz, pokazujący białe znaki na czarnym tle. Wygląda to świetnie i jest bardziej czytelne w ostrym słońcu. Specyfikację SP zamyka specjalny wzór kolorystyczny, mieszający wykończenia srebrne, niebieskie oraz karbonowe z naniesionymi na nie grafikami. Odlewane, 10-ramienne obręcze kół mają kolor niebieski, a wstawki w tym kolorze znalazły się również na siodle. Napęd bez zmian - trzy cylindry w rzędzie, 847 cm3 pojemności i 115 KM mocy.
Niken
Szybki trójkołowiec na bazie modelu MT-09 to jeden z najbardziej odważnych projektów Yamahy od lat. Posiada dwa 15-calowe koła z przodu, każde osadzone na podwójnym widelcu mocowanym jednostronnie. Cały ten układ pochyla się w zakrętach dokładnie tak, jak w znanym już skuterze Tricity 125, jest jednak dostosowany do zupełnie innych osiągów. Niken ma znakomicie prowadzić się w zakrętach, dając kierowcy dawkę pewności i ekscytacji niedostępną na zwykłym motocyklu. Jego maksymalne złożenie to aż 45 stopni, a prowadzenie ułatwione jest przez elektroniczny system kontroli trakcji. Niken nie jest przy tym szerszy od tradycyjnego motocykla, będzie więc bardzo ciekawą alternatywą dla dwóch kółek. Jego silnik to dobrze znana jednostka trzycylindrowa o pojemności 847 cm3 i mocy 115 KM. Trójkołowiec Niken pojawi się w salonach Yamahy w drugiej połowie 2018 roku, a jego cena nie jest jeszcze znana.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze