Nowa Honda Africa Twin 1100 - co siê zmieni³o?
Nowa Africa Twin 1100 już jest! Choć na pierwszy rzut oka rewolucyjnych zmian nie widać, to w rzeczywistości zmieniło się prawie wszystko…
Honda Africa Twin 1100 to przede wszystkim silnik o powiększonej pojemności, większa moc i poprawione osiągi w pełnym zakresie obrotów. Stosunek mocy do masy poprawiono o krągłe 10 procent. Motocykl ma teraz 102 KM i 105 Nm.
Kolejne zmienione podzespoły to również zawieszenie, rama, czy wahacz. W Africe Twin 1100 nie obyło się bez szeregu nowych rozwiązań, jak choćby system doświetlania zakrętów w wersji Adventure Sports, czy akcesoryjne, sterowane elektronicznie, aktywne zawieszenie.
Nie obeszło się bez usprawnień automatycznej skrzyni DTC. Jej działanie jest teraz jeszcze płynniejsze. Oczywiście do wyboru mamy również tradycyjną skrzynię manualną.
W wersji Adventure Sports dostajemy m.in. bezdętkowe opony, czy wysoką i regulowaną, turystyczną szybę. Ponadto ta bardziej turystyczna wersja może się pochwalić zbiornikiem paliwa o pojemności blisko 25 l (w standardowej Africe Twin 1100 zbiornik ma pojemność ok. 19 l).
Monochromatyczny wyświetlacz został zastąpiony przez kolorowy, dotykowy ekran o przekątnej 6,5 cali. Można go sparować z Iphonem i wyświetlać na nim np. mapy google, czy korzystać z takich aplikacji jak Janosik.
Kierowca dostaje również do dyspozycji cały pakiet zaawansowanej elektroniki z wielostopniową, regulowaną kontrolą trakcji na czele. Jednostka sterująca zbiera dane dzięki sześcioosiowemu modułowi bezwładnościowemu. Do tego oczywiście zmienne tryby jazdy, czy kontrola unoszenia przedniego koła. Africa Twin 1100 daje nam nawet możliwość regulacji hamowania silnikiem…
Zmian jest jeszcze więcej, a o wszystkich dowiecie się już niedługo z obszernego materiału, jaki przygotowujemy dla Was z premierowych jazd testowych, które odbyły się na Sardynii.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze