Honda Africa Twin 1100 coraz bli¿ej - kolejne doniesienia z Japonii
Dobrze poinformowany japoński magazyn "Young Machine" opublikował kolejne informacje na temat przygotowywanej premiery większej i mocniejszej wersji modelu Africa Twin. Motocykl ten ma stać się konkurentem dla najcięższych maszyn wyprawowych na rynku.
Nie milkną plotki na temat nowej Afryki, a te najbardziej prawdopodobne pochodzą z samej kolebki Hondy - z rynku japońskiego. Magazyn "Young Machine", który rzadko myli się co do zamiarów Wielkiej Czwórki, opublikował rendery prawdopodobnego wyglądu nowej wersji modelu Africa Twin, napędzanej silnikiem o pojemności 1100 cm3, którego moc ma przekroczyć 100 KM. Tym samym motocykl ten wejdzie do segmentu, na którym triumfy święcą obecnie takie maszyny jak BMW R1250 GS czy KTM 1290 Adventure.
Africa Twin 1100 ma być również wyposażona w powiększony zestaw owiewek, zapewniający większy komfort na długich przelotach autostradą. Większy będzie również zbiornik paliwa, prawdopodobnie ok. 22 litrów. Pojawi się ponadto kolorowy wyświetlacz TFT zamiast obecnego LCD, a także system bezkluczykowy i najnowsza wersja dwusprzęgłowej skrzyni DCT. Wzorem aktualnego modelu, powinny się pojawić dwie wersje motocykla: standardowa oraz Adventure Sports. Właściwości terenowe większej Afryki mogą być jednak ograniczone znacznie zwiększoną masą.
Ostateczne potwierdzenie tych informacji nadejdzie zapewne na jesieni, w czasie targów EICMA. Pozostaje cierpliwie poczekać.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeCzesto mniej znaczy wiecej, przekonalem sie o tym zamieniajac R1200 GS na F700GS z ktorym mam raz tyle zabawy a polowe kosztow. Africa Twin suwerennie dzieli i rzadzi w klasie srednich turystykow i...
OdpowiedzLipa...je¿eli bêdzie produkowana tylko ta powiêkszona wersja. To ju¿ nie bêdzie Arica Twin tylko jaki¶ hipopotam. Zamiast zrobiæ mniejsz± i l¿ejsz± Africe np. 700-800 to pchaj± siê w wagê ciê¿k±. ...
OdpowiedzJak jeszcze wpakuj± system bezkluczykowy, to zamorduj± niezawodno¶æ i do Afryki znów trzeba bêdzie je¼dziæ star± Afrik±.
OdpowiedzZgadzam siê, Africa ma byæ Afric±, ciê¿kie enduro to inna liga wiêc powinien to byæ inny motocykl, a lukê w klasie 650-800cm3 powinien wype³niæ nowy Transalp, podobny do CRF1000 tylko l¿ejszy i o mocy ok. 70-80km. Hondzie brakuje takiego swojego ma³ego GS'a 800, a konkurencja nie pró¿nuje, np. Yanaha T7.
OdpowiedzDok³adnie. Nowa T7 bardzo mi siê podoba, Honda powinna co¶ takiego wypu¶ciæ, sprzedawa³oby siê to jak ¶wie¿e bu³ki. Nie wierzê, ¿e taka firma jak Honda odpu¶ci ten segment. Na pewno ju¿ pracuj± nad takim sprzêtem bo konkurencja pod nosem im siê panoszy:)
Odpowiedz