Honda Africa Twin 1100 coraz bliżej - kolejne doniesienia z Japonii
Dobrze poinformowany japoński magazyn "Young Machine" opublikował kolejne informacje na temat przygotowywanej premiery większej i mocniejszej wersji modelu Africa Twin. Motocykl ten ma stać się konkurentem dla najcięższych maszyn wyprawowych na rynku.
Nie milkną plotki na temat nowej Afryki, a te najbardziej prawdopodobne pochodzą z samej kolebki Hondy - z rynku japońskiego. Magazyn "Young Machine", który rzadko myli się co do zamiarów Wielkiej Czwórki, opublikował rendery prawdopodobnego wyglądu nowej wersji modelu Africa Twin, napędzanej silnikiem o pojemności 1100 cm3, którego moc ma przekroczyć 100 KM. Tym samym motocykl ten wejdzie do segmentu, na którym triumfy święcą obecnie takie maszyny jak BMW R1250 GS czy KTM 1290 Adventure.
Africa Twin 1100 ma być również wyposażona w powiększony zestaw owiewek, zapewniający większy komfort na długich przelotach autostradą. Większy będzie również zbiornik paliwa, prawdopodobnie ok. 22 litrów. Pojawi się ponadto kolorowy wyświetlacz TFT zamiast obecnego LCD, a także system bezkluczykowy i najnowsza wersja dwusprzęgłowej skrzyni DCT. Wzorem aktualnego modelu, powinny się pojawić dwie wersje motocykla: standardowa oraz Adventure Sports. Właściwości terenowe większej Afryki mogą być jednak ograniczone znacznie zwiększoną masą.
Ostateczne potwierdzenie tych informacji nadejdzie zapewne na jesieni, w czasie targów EICMA. Pozostaje cierpliwie poczekać.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeCzesto mniej znaczy wiecej, przekonalem sie o tym zamieniajac R1200 GS na F700GS z ktorym mam raz tyle zabawy a polowe kosztow. Africa Twin suwerennie dzieli i rzadzi w klasie srednich turystykow i...
OdpowiedzLipa...jeżeli będzie produkowana tylko ta powiększona wersja. To już nie będzie Arica Twin tylko jakiś hipopotam. Zamiast zrobić mniejszą i lżejszą Africe np. 700-800 to pchają się w wagę ciężką. ...
OdpowiedzJak jeszcze wpakują system bezkluczykowy, to zamordują niezawodność i do Afryki znów trzeba będzie jeździć starą Afriką.
OdpowiedzZgadzam się, Africa ma być Africą, ciężkie enduro to inna liga więc powinien to być inny motocykl, a lukę w klasie 650-800cm3 powinien wypełnić nowy Transalp, podobny do CRF1000 tylko lżejszy i o mocy ok. 70-80km. Hondzie brakuje takiego swojego małego GS'a 800, a konkurencja nie próżnuje, np. Yanaha T7.
OdpowiedzDokładnie. Nowa T7 bardzo mi się podoba, Honda powinna coś takiego wypuścić, sprzedawałoby się to jak świeże bułki. Nie wierzę, że taka firma jak Honda odpuści ten segment. Na pewno już pracują nad takim sprzętem bo konkurencja pod nosem im się panoszy:)
Odpowiedz