tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowa Africa Twin CRF 1100 L. Większy silnik, większy zasięg, zmienne fazy rozrządu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
 
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowa Africa Twin CRF 1100 L. Większy silnik, większy zasięg, zmienne fazy rozrządu

Autor: Raff 2019.02.07, 13:43 Drukuj

Następca modelu Africa Twin jest w drodze - twierdzą dobrze poinformowane japońskie magazyny. Nie byłoby w tym nic dziwnego - od przyszłego roku zacznie obowiązywać norma Euro5, więc Honda i tak musi wprowadzić kilka zmian.

Obecna generacja modelu Africa Twin jest na rynku już trzeci rok. Przy dzisiejszej dynamice zmian na rynku motocyklowym to najwyższy czas na wprowadzenie czegoś nowego, choćby restylingu.

NAS Analytics TAG

Okazją do wprowadzenia kilku modyfikacji będzie termin wprowadzenia obowiązkowej dla motocykli normy Euro5, która stanie się obowiązkowa od 1 stycznia przyszłego roku. Wiele wskazuje na to, że Honda pracuje z tej okazji nad następcą modelu Africa Twin.

Wiarygodne japońskie źródła, w postaci magazynów Young Machine i Autoby twierdzą, że dotychczas stosowana jednostką napędowa o pojemności 998 cm3, zostanie zastąpiona silnikiem o nieco większej pojemności - 1080 cm3. Wzrośnie także moc, choć nieznacznie, bo o 5 KM.

Jest bardzo prawdopodobne, że Honda, idąc śladem BMW i systemu shiftcam, zdecyduje się zastosować w nowej jednostce napędowej system zmiennych faz rozrządu. Wszak nie kto inny jak Honda jest pionierem tej technologii - po raz pierwszy system V-tec pokazano w roku 1983, a pierwszym motocyklem, gdzie został zastosowany, był model CBR 400.

Hondzie mocno po piętach depcze konkurencja - KTM 790 Adventure i nowy Triumph Tiger 800. Mimo mniejszych pojemności mają identyczną moc. Model CRF1100L ma szansę ponownie zająć należną mu pozycję między ciężkimi enduro a rosnącą klasą motocykli adventure średnich pojemności, do których należą właśnie wymienione KTM 690 Adventure i Triumph Tiger 800.

Jak twierdzą japońscy dziennikarze, podstawowy model CRF 1100L otrzyma powiększony do 24 l. zbiornik paliwa - czyli coś, co teraz jest standardem wersji Adventure Sports. Znakomita, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna DCT również doczeka się kilku zmian, podobnie jak panel instrumentów, który zostanie zastąpiony, a jakże, kolorową wersją.

Wizualnie wielkich zmian raczej nie będzie - motocykl po trzech latach od premiery nadal wygląda świeżo. Modyfikacje będą zatem zapewne kosmetyczne.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę