Honda Africa Twin z bezpośrednim wtryskiem paliwa? Producent szykuje rewolucję
O tym, że Honda planuje wprowadzić w przyszłym roku model Africa Twin z większym silnikiem już wiadomo. Zwiększenie pojemności silnika to jednak nie wszystkie zmiany, które japoński producent zaplanował dla tego motocykla.
Jeden z patentów zgłoszonych przez Hondę wskazuje, że trwają prace nad bezpośrednim wtryskiem paliwa. Rozwiązanie to, stosowane dość często w samochodach, pozwala znacznie łatwiej kontrolować ilość szkodliwych substancji w spalinach. Niestety, technologię tę bardzo trudno zastosować w motocyklach. Pracujące tam silniki są zwykle mocno wysilone i osiągają wysokie obroty, co daje wtryskiwanej mieszance bardzo mało czasu na prawidłowe wypełnienie komory spalania.
Problem ten można rozwiązać stosując dodatkową pompę wysokociśnieniową i takie właśnie urządzenie widoczne jest na szkicu patentowym Hondy (nr 42). Współpracuje ona ze zwykłą elektryczną pompą paliwa (nr 41). Pompa wysokociśnieniowa zamontowana jest na głowicy cylindrów i napędzana przez wałek rozrządu zaworów wylotowych. Paliwo pod wysokim ciśnieniem przepływa następnie do szyny paliwowej (45) i trafia do sterowanych elektronicznie wtryskiwaczy (46).
Zbliżone rozwiązanie stosowała w modelu VDue Bimota, jednak ówczesna technologia nie pozwalała na tak precyzyjne dawkowanie paliwa, dlatego model ten cierpiał na chroniczne problemy układu paliwowego.
Mało prawdopodobne, by silnik z tym systemem trafił do przyszłoronej CRF 1100 L, raczej należy się go spodziewać w 2020 roku.
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzePrzecież za rok mamy 2020...
OdpowiedzPrawdziwa Africa i prawdziwy Transalp już nigdy nie wrócą. Ogromna strata dla motocyklowego świata podróżników.
OdpowiedzUkłady wysokociśnieniowe wymagają dobrej jakości paliwa więc tej nowej Afriki raczej do Afryki się nie zabierze. Powinni jej zmienić nazwę na Europa Twin.
OdpowiedzPożyjemy - zobaczymy. Z tego co wiem, to bezpośredni wtrysk paliwa jest metodą na obniżenie zużycia paliwa, czyli spełnienie norm emisji CO2 dla floty produkowanych pojazdów (możliwość pracy na ...
Odpowiedz