Jak obni¿yæ motocykl? Showa EERA Heightflex zrobi to za ciebie
Zawieszenie, które automatycznie obniża się, ułatwiając wsiadanie, to nowy pomysł japońskiej firmy Showa. EERA Heightflex na razie jest prototypem dla Hondy Africa Twin.
Zawieszenie z regulacją wysokości nie jest nowością. Możliwość taką miał już Suzuki DR350 SHC z 1992 roku, że nie wspomnimy choćby o zawieszeniu Ducati Skyhook, gdzie takżę można obniżyć motocykl za niciśnięciem guzika.
System Showa EERA Heightflex działa jednak w pełni automatycznie. Nie tylko dopasowuje swoje działanie i wysokość do obciążenia, ale wykrywa także moment zatrzymania motocykla. Obniża wówczas wysokość, by ułatwić wejście lub zejście.
Kiedy motocykl jest w ruchu i musi być zachowana optymalna wysokość zawieszenia, sterowany elektronicznie zawór hydrauliczny jest aktywowany lub dezaktywowany, by utrzymać siłownik hydrauliczny w ustalonej pozycji. Olej następnie krąży między amortyzatorem i zbiornikiem jak w tradycyjnych układach.
Kiedy system zarejestruje zatrzymanie motocykla, wysokość zawieszenia jest obniżana tuż przed tym, jak kierowca dotknie stopami ziemi. Po starcie motocykla, wysokość zawieszenia osiąga odpowiednią wartość po kilkuset metrach.
System EERA Heightflex pokazano jako prototyp zainstalowany w Hondzie Africa Twin. Jest jednak oczywiste, że w niedalekiej przyszłości zacznie pojawiać się także w innych maszynach Adventure. Producent nie ujawnia jednak żadnych dodatkowych informacji.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze