tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nastêpca CBR1000RR w przysz³ym roku? Plotek ci±g dalszy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nastêpca CBR1000RR w przysz³ym roku? Plotek ci±g dalszy

Autor: Beavis 2016.02.09, 08:41 5 Drukuj

Honda RVF1000 z silnikiem V4 może zastąpić CBR1000RR już w przyszłym roku.

Plotki o następcy CBR1000RR wchodzą w kolejną fazę. W grudniu dywagowaliśmy nt. przyszłości litrowych motocykli sportowych Hondy - wtedy pierwsze przecieki mówiły o nawet trzech takich pojazdach. Teoretycznie na rynku mogłaby pojawić się nowa CBR1000RR, posiadająca silnik V4 RVF1000 (w Europie jako VFR?) i w końcu kolejna wersja RC213V-S.

NAS Analytics TAG

Japoński magazyn Auto-By umieścił na swojej okładce wizualizację pojazdu oraz informacje dotyczące patentu Hondy. Z dostępnych na tą chwilę danych wynika, że patent dotyczy pojazdu korzystającego z jednostki napędowej z RC213V, jednak korzystającego z ramy przypominającej tą z Ducati Panigale (silnik jako element nośny, rama pełniąca funkcję airboxu). Dodatkowo brytyjski Visordown celnie punktuje: przyszłoroczne zmiany w regulaminach WSBK zmniejszają limit homologacyjny minimalnej seryjnej produkcji do 500 jednostek (z 1000.), przy czym może być to rozłożone na dwa lata. WSBK pozostawia za to maksymalną cenę homologacyjnego pojazdu na poziomie 40 000 euro. W takiej sytuacji logiczne wydaje się, że Honda mogłaby pozwolić sobie na produkcję konkurenta dla Aprili RSV4 czy Ducati Panigale R, wrzucają jednostkę napędową z RC213V-S w tańsze podwozie. Jak pisaliśmy w grudniu zeszłego roku, poniekąd potwierdzają to słowa Testuo Suzuki, szefa działu rozwoju i projektowania w Hondzie:

Pracujemy w Hondzie nad trzema projektami i do wszystkich podchodzimy bardzo poważnie. Rynek motocykli supersportowych zmienił się w ostatnich latach i musimy brać to pod uwagę podejmując dalsze decyzje. Bierzemy pod uwagę produkcję następcy dla modelu Fireblade, model RVF1000 i tańszą wersję RC213V-S. […] Jeżeli chodzi o przyszłość modelu Fireblade to nie chcemy budować czegoś tak ekstremalnego, jak chociażby Yamaha R1M. Cały koncept nie skupia się tylko na torze, to ma być także przyjemny motocykl drogowy. Jeżeli chodzi o RVF1000 to powinien wywodzić się z tańszej wersji RC213V-S, to jest jedna z możliwych dróg. 

Moim zdaniem sytuacja rozwinie się w następujący sposób: nowa, drogowa Honda CBR1000RR, torowa broń w postaci RVF1000 V4 (technologicznie związana z RC213V-S) oraz tańsza wersja samej RC213V-S. Inną możliwością jest całkowita rezygnacja z CBR1000RR na rzecz np. dwóch wersji RVF1000 (jak w Yamasze - tańsza, drogowa wersja plus torowy motocykl jako homologacja do WSBK). Uffff, zaczyna robić się ciekawie…

Źródło: A&R, Visordown

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor: R 10/02/2016 14:08

wyjdzie

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê