Motocykle z systemem obniżania tylnego zawieszenia to szansa nie tylko dla niskich. CFMoto ma na to sprytne patenty
Wysokość siedziska jest kwestią, która przysparza wielu motocyklistom problemów. Jedni są zbyt niscy, a inni - za wysocy. Dlatego CFMoto przedstawiło patent, który umożliwia regulację wysokości tylnego zawieszenia, a za tym oczywiście podąża wysokość siedziska. Jak to działa? Czy może być rewolucją?
Obecnie wysokość siedziska można zmodyfikować na kilka sposobów. Pierwszy i najprostszy to wymiana kanapy na taką, która ma mniej lub więcej wypełnienia. Drugi to stosowane przez niektórych producentów mocowania pozwalające na zmianę wysokości kanapy poprzez regulację jej stelaża.
Jest też trzecia metoda, która działa dopiero, kiedy motocyklista już zajmie miejsce za kierownicą, a mowa tu o regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Zmniejszenie napięcia powoduje, że motocykl osiądzie pod ciężarem kierowcy. Są też motocykle z systemem obniżenia zawieszenia po zatrzymaniu (np. Harley-Davidson Pan America).
Jaki jest patent CFMoto? To prosta konstrukcja, która działa podobnie jak wspomniana regulacja napięcia wstępnego sprężyny. Wystarczy dokonać odpowiednich ustawień w trakcie postoju i można ruszać w drogę. CFMoto zakłada, że motocyklista miałby do dyspozycji 3 poziomy ustawień (wysokie, średnie, niskie). Zmiana ustawienia wysokości motocykla byłaby możliwa tylko dla motocykli z centralnie umieszczonym amortyzatorem.
Jest też drugi sposób, który wymagałby podnośnika i użycia narzędzi, ponieważ polegałby na zastosowaniu dodatkowych otworów w górnym mocowaniu amortyzatora. Wystarczyłoby umieścić bolec w odpowiednim położeniu, żeby uzyskać pożądaną wysokość zawieszenia. Jest też wariacja tego rozwiązania w postaci regulacji w górnym i dolnym mocowaniu jednocześnie.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze