tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pasy bezpieczeństwa w motocyklu. CFMoto ma na to patent, który wygląda na doskonały pomysł
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Pasy bezpieczeństwa w motocyklu. CFMoto ma na to patent, który wygląda na doskonały pomysł

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.07.09, 08:34 Drukuj

Choć motocykle kojarzą się z wolnością, a motocykliści nie lubią być ograniczani, to CFMoto opracowało patent na motocyklowe pasy bezpieczeństwa. Rozwiązanie miałoby się sprawdzić tylko w określonych sytuacjach. Co proponują Chińczycy?

Wiele osób lubi śmieszkować na temat tego, że Chińczycy są dobrzy tylko w kopiowaniu pomysłów. Tymczasem inżynierowie z dalekiej Azji mają swoje momenty. Jednym z nich są pasy bezpieczeństwa zaproponowane przez CFMoto. Choć na razie to tylko patent i być może tak pozostanie, to warto mu się przyjrzeć.

NAS Analytics TAG

Według policyjnych raportów, najczęstszą przyczyną wypadków z udziałem motocyklistów jest nieustąpienie pierwszeństwa przez kierowców samochodów. W podręcznikowej sytuacji wygląda to tak, że kierowca nie widzi motocyklisty, postanawia wyjechać z drogi podporządkowanej lub skręcić w lewo. Kiedy dostrzega kierującego jednośladem, to zazwyczaj jest już za późno na ratunek. Motocykl wbija się przednim kołem w bok samochodu, a kierujący nim jest katapultowany z siodła.

Przez lata ewentualnym ratunkiem w takiej sytuacji miały być poduszki powietrzne, ale dotychczas stosuje je tylko Honda w modelu Gold Wing. Tu wkracza pomysł na pasy bezpieczeństwa według CFMoto. Działają one w ten sposób, że utrzymują kierowcę przed unoszeniem się na siedzeniu w kierunku do przodu. Jednocześnie są zaprojektowane tak, by w razie upadku na bok motocyklista łatwo się z nich wyswobodził.

CFMoto przedstawiło łącznie trzy propozycje. Dwie pierwsze to bardziej coś na wzór klatki niż pasa bezpieczeństwa w klasycznym rozumieniu tego pojęcia. Sztywna konstrukcja otula motocyklistę i nie pozwala mu wypaść z siedzenia. Jednocześnie działa tak, że motocyklista może zsiąść z jednośladu bez konieczności wyswobodzenia się z zabezpieczenia. Trzecia wersja to klasyczne pasy wykonane z mocnego materiału.

We wszystkich przypadkach mechanizm działa tylko w momencie uderzenia w przeszkodę przednią częścią motocykla. W razie upadku na bok konstrukcja "wypuszcza" kierowcę, by ten nie sunął po asfalcie razem z motocyklem. Pasy w takiej formie pozwolą też utrzymać równowagę w razie nagłego hamowania. CFMoto nie podaje, w jaki sposób mechanizm miałby wykrywać rodzaj zderzenia, ale należy przypuszczać, że w grę wchodziłaby współpraca z modułem inercyjnym.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę