Motocykle elektryczne z większym zasięgiem, ale bez większych baterii. Pomoże zaawansowana aerodynamika
Firma White Motorcycle Concepts, która pracowała przy motocyklu elektrycznym, mającym ustanowić nowy rekord prędkości, stworzyła rozwiązanie pozwalające na zwiększenie zasięgu elektrycznych jednośladów. Sprawdzono je w praktyce w koncepcie Zero SR/S. Chodzi o specjalną konstrukcję elementów aerodynamicznych motocykla.
Już w 2023 r. White Motorcycle Concepts poinformowało o rozpoczęciu współpracy z producentem motocykli elektrycznych Zero. Efektem są rozwiązania, które pozwalają na zwiększenie zasięgu jednośladów zasilanych prądem. Nie chodzi tu jednak o wydajniejszy napęd, ale o aerodynamikę maszyny.
Owoce współpracy zostały zaprezentowane w formie koncepcyjnej wersji modelu Zero SR/S. Zastosowano w nim specjalny tunel, który biegnie przez środek motocykla. Powietrze dostaje się do niego za tylnym kołem i wylatuje nad tylnym. Dla zwiększenia przepływu opracowano też aerodynamiczny błotnik oraz osłonę widelca.
W komunikacie prasowym czytamy, że White Motorcycle Concepts czerpie wiedzę i inspiracje ze świata Formuły 1 i wyścigów samochodowych. Rozwiązanie zaprezentowane w Zero SR/S jest w pełni autorskie i zostało stworzone przy pomocy wielu symulacji komputerowych.
- Branża zmaga się obecnie z wyzwaniem stworzenia motocykla elektrycznego o osiągach podobnych do benzynowych odpowiedników. Ten problem nie zostanie rozwiązany tylko przez technologię baterii i wymaga innowacji, które pomogą załatać dziurę i zapewnić wydajność w przyszłości - powiedział Robert White, założyciel i prezes White Motorcycle Concepts.
Firma zdecydowała się na wykorzystanie motocykla Zero SR/S ze względu na układ podwozia i baterii. Pozwolił w prosty sposób zaimplementować nowe elementy aerodynamiczne, choć nadal wprowadza pewne ograniczenia. Poprawa aerodynamiki może zwiększyć zasięg motocykla i obniżyć koszty produkcji, ponieważ pozwoli zaoszczędzić na baterii.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze