Torsten Robbens pobi³ dwa rekordy ¶wiata. Chodzi o motocykle elektryczne
Torsten Robbens, projektant i twórca innowacyjnych motocykli z Oudenaarde, dokonał w miniony weekend niezwykłego wyczynu, bijąc dwa rekordy prędkości świata na swoim najnowszym motocyklu elektrycznym "La Belgitude".
Na zawodach World Speed Trials, które odbyły się na torze Lausitzring w Niemczech, Robbens reprezentował Belgię w dziedzinie wyścigów motocykli elektrycznych.
World Speed Trials to zawody, które w miniony weekend miały swoją drugą edycję dzięki współpracy z FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme). To wydarzenie przyciąga najszybsze motocykle z całego świata, a Belgia, dzięki Torstenowi Robbensowi, znalazła się w centrum uwagi.
Torsten Robbens, na swoim ultranowoczesnym motocyklu wyścigowym "La Belgitude", ustanowił dwa rekordy prędkości w klasie motocykli elektrycznych o wadze poniżej 150 kg. W kategorii "non-streamlined" (bez opływowej karoserii) osiągnął prędkość 214,15 km/h, natomiast w kategorii "semi-streamlined" (półopływowa) uzyskał imponujące 229,50 km/h. Te wyniki nie tylko potwierdzają zdolności inżynieryjne Belgii, ale również podnoszą jej rangę w świecie sportów motorowych. Ostatni raz belgijski motocyklista zdobył rekord prędkości FIM w 1932 roku - był nim René Milhoux.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że Milhoux, jako zawodnik fabryczny FN dwukrotnie został mistrzem Belgii, w 1931 r. w klasie 350 cm3 i w 1935 r. w klasie 500 cm3. Zajął również drugie miejsce w klasie 500 cm3 w Grand Prix Ulsteru w 1935 r., które było również Mistrzostwami Europy w tymże roku. 22 kwietnia 1934 r. w Bonheiden René Milhoux ustanowił rekord prędkości wyścigową wersją FN M866 500, osiągając prędkość 224,019 km/h i poprawiając poprzedni rekord o 10 km/h.
Wracając do Robbensa, jego "La Belgitude" to motocykl wyścigowy w całości wykonany ręcznie. Celem Belga było przełamanie stereotypów, że motocykle elektryczne są ciężkie i mają ograniczoną wydajność. Robbens wyraźnie zaznacza: "Nie możemy pozwolić, aby bogata historia Belgii w dziedzinie inżynierii motocyklowej odeszła w zapomnienie. Chcę kontynuować ten poziom rzemiosła przez La Belgitude - to nie tylko motocykl, to pewna postawa".
Torsten Robbens jest postacią szalenie barwną. Z 25-letnim doświadczeniem w branży sportów motorowych, ma na swoim koncie imponującą karierę, obejmującą starty w Formule 1 i wyścigach wytrzymałościowych. W 2004 roku przeszedł do historii jako najmłodszy menedżer zespołu, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans. Jego pasja do innowacji skierowała go również w stronę rozwoju motocykli wyścigowych na napęd elektryczny, które z powodzeniem startowały w takich prestiżowych wydarzeniach jak Isle of Man TT. Praca Robbensa odgrywa kluczową rolę w przesuwaniu granic możliwości motocykli elektrycznych.
Najnowsze osiągnięcia Robbensa na Lausitzring nie tylko potwierdzają jego umiejętności jako projektanta i konstruktora, ale, czy tego chcemy, czy nie, wpisują się w dążenie do zrównoważonej mobilności i ekologicznych rozwiązań w świecie sportów motorowych opartych na jednośladach zasilanych prądem.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze