Motocykle KTM z silnikiem o pojemno¶ci 990 cm3. Nowa generacja rodziny LC8c opatentowana
Silnik LC8c może doczekać się trzeciej generacji, która będzie miała jeszcze większą pojemność od swoich poprzedników. O nowym motorze mówiło się już od jakiegoś czasu, a niedawno plotki nabrały mocy, kiedy pojawiły się zdjęcia szpiegowskie KTM Duke 990. Teraz do sieci trafiły grafiki patentowe pokazujące kolejne wcielenie LC8c.
Grafiki z wniosku patentowego pojawiły się w brytyjskim portalu BikeSocial. Widać na nich nowe miejsce mocowania, bardziej kompaktowy kształt głowicy i wyższy cylinder. Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów na pierwszy rzut oka niewiele różnią się od obecnej generacji LC8c, ale widać różnice w punktach mocowań poszczególnych elementów i obudowach. Miska olejowa została przeniesiona na jedną stronę, co zwiększa ilość miejsca na układ wydechowy. Zastosowano też większą chłodnicę oleju. Całość jest jeszcze bardziej kompaktowa i pozwala na różne umiejscowienie takich elementów, jak puszka z filtrem powietrza i zbiornik paliwa.
Silnik LC8c pojawił się na rynku jako motor o pojemności 799 cm3. Skrót LC8c oznacza "liquid cooled 8-valve compact", a więc chłodzona cieczą, kompaktowa, ośmiozaworowa konstrukcja. Stworzono go żeby załatać dziurę pomiędzy jednocylindrowym 690 LC4 oraz dwucylindrowym 1290 LC8. Obecnie silnik LC8c już wyszedł poza markę KTM, odkąd Austriacy nawiązali współpracę z chińskim CFMOTO. Podobnie stało się z dużym silnikiem LC8. Biorąc pod uwagę fakt, że niedawno widzieliśmy zdjęcia szpiegowskie sportowego KTM z silnikiem, który może być nowym LC8c, należy się spodziewać, że wkrótce producent zasypie nas nowościami.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze