Motocykle KTM z półautomatyczną skrzynią biegów. Patent dla miłośników wygody i klasyki
W sieci pojawiły się szkice patentowe dotyczące nowej skrzyni biegów opracowywanej przez markę KTM. Wszystko wskazuje na to, że austriacki producent pracuje nad półautomatyczną skrzynią biegów. Rozwiązanie może pogodzić wygodnickich i tych, którzy lubią wachlować biegami. Na czym będzie polegać?
Szkice patentowe zostały opublikowane przy okazji opracowywania przez KTM mechanizmu blokowania skrzyni, który ma zapobiec samoczynnemu poruszeniu się. Sama skrzynia miałaby współpracować ze sprzęgłem odśrodkowym, które rozłącza ją przy niskich obrotach silnika. Dodatkowo może być sterowana klasycznie przy pomocy dźwigienki lub poprzez przyciski umieszczone na kierownicy, jak ma to miejsce np. w Hondzie przy skrzyni DCT, którą użytkownik może sterować samodzielnie.
Rysunki patentowe wskazują, że jeśli KTM stworzy taką skrzynię, to pojawi się wraz z silnikiem LC8 o pojemności 1301 cm3, który jest stosowany w modelach 1290 Super Duke R i 1290 Super Adventure. Połączenie silnika o mocy 180 KM i płynnej, kontrolowanej elektronicznie skrzyni biegów to z pewnością kusząca perspektywa dla wielu fanów marki. Wieść gminna niesie, że taka skrzynia może pojawić się w KTM 1290 Super Duke GT.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze