Motocykl-czo³g - Kettenkrad, czyli esencja ultra hard enduro
Kettenkrad to skrót od "Kleines Kettenkraftrad HK 101", czyli "mały motorower gąsienicowy". Twórca nadał mu również demoniczną nazwę "SdKfz 2", która kojarzy się wprost z zagładą nuklearną lub czymś podobnym. I nazwa ta nie jest przypadkowa, bo pojazd ten skonstruowano do poruszania się w postnuklearnym świecie, wypełnionym stosami gruzów, kości i biegającymi Zombie.
Kettenkrad zaprojektowano w roku 1939. Miał za zadanie ciągnąć działa altylerysjkie przez śnieg, błoto i zgliszcza. Innymi słowy miał docierać tam, gdzie nie dotrze żaden inny pojazd o podobnych gabarytach.
SdKfz 2 pasował do komory ładunkowej samolotów Junkers Ju-52 i miał być na wyposażeniu wojsk lotniczych. Producentem był niemiecki NSU. Co ciekawe, w późniejszym okresie podobne pojazdy produkowały polskie zakłady Stoewer (obecnie ulica Niemcewicza w Szczecinie).
Kettenkradem może podróżować kierowca oraz dwóch pasażerów. Z tyłu można do niego przyczepić 20. milimetrowe działko przeciwlotnicze lub działo przeciwczołgowe. NSU zrobiło dla Kettenkrada również przyczepę, zwaną Sonderanhänger 1.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze"Ma³y motorower" really? Gdzie to by³o t³umaczone? W Google t³umacz ?!
OdpowiedzOK, mój b³±d, powinno byæ ROWER MOCno £AÑCUCHOWY :)
Odpowiedz