tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Moto3 na Red Bull Ring: David Alonso wygrywa wy¶cig Moto3 o Grand Prix Austrii. Pechowy wystêp Ivana Ortoli
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Moto3 na Red Bull Ring: David Alonso wygrywa wy¶cig Moto3 o Grand Prix Austrii. Pechowy wystêp Ivana Ortoli

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.08.18, 11:41 4 Drukuj

David Alonso wygrał wyścig klasy Moto3 o Grand Prix Austrii, który rozegrano na torze Red Bull Ring. Walka o zwycięstwo trwała do samego końca, choć próbował wypracować sobie przewagę. Mniej szczęścia miał wicelider generalki, który z powodu problemów technicznych startował z alei serwisowej.

Choć w treningach wolnych klasy Moto3 najszybszym zawodnikiem był Joel Kelso, to pole position w kwalifikacjach zdobył Ivan Ortola, a Joel Kelso znalazł się na 2. miejscu. Pierwszy rząd uzupełnił Colin Veijer. Lider klasyfikacji generalnej, David Alonso zakwalifikował się na 6. miejscu, a więc zamykał drugi rząd pól startowych. Zawodnikowi przyznano karę przejazdu długiego okrążenia za zbyt wolną jazdę po nitce wyścigowej w trakcie kwalifikacji. Do drugiego rzędu trafili również Daniel Holgado i Jose Antonio Rueda.

NAS Analytics TAG

Ivan Ortola musiał startować z alei serwisowej, a najlepszy start zaliczył Joel Kelso, który jechał przed Danielem Holgado i Davide Alonso. Przez tę sytuację Ortola już na początku wyścigu tracił 12 sekund do lidera i 8 sekund do najbliższego zawodnika. Kelso odskoczył na prawie pół sekundy, a za nim Munoz, Alonso, Holgado i Piqueras walczyli o miejsca na podium. Kelso nie cieszył się długo swoją przewagą, bo Munoz i spółka dociągnęli do niego na kolejnym okrążeniu.

Na początku 3. okrążenia Alonso zdecydował się zjechać na karę, podobnie jak Piqueras. Alonso wrócił do wyścigu na 11. miejscu, a Piqueras wiózł się za nim. Na 4. okrążeniu Kelso, Munoz i Holgado odjechali na prawie sekundę od Jose Antonio Ruedy. Przez chwilę zawodnicy z numerami 64 i 66 toczyli bratobójczą walkę, ale w końcu się powstrzymali i postawili na próbę ucieczki. David Alonso był już na 8. miejscu.

Na 6. okrążeniu Ortola dojechał do peletonu i ruszył w pogoń za punktowanym miejscem. Tymczasem Kelso, Munoz i Holgado mieli sekundę przewagi nad Veijerem i Ruedą, do których Alonso tracił prawie 2 sekundy. Za jego plecami cały czas podążał Piqueras. Na 7. okrążeniu Kelso dostał ostrzeżenie o wyjeżdżaniu poza limity toru. To rozkojarzyło go i prowadzenie objął Holgado. Na 9. okrążeniu Veijer dociągnął Ruedę do prowadzącej trójki, a za ich plecami pojawili się Alonso i Piqueras.

Na 8 okrążeń przed końcem wyścigu piątka w składzie Veijer, Piqueras, Munoz, Alonso i Holgado ostro biła się o miejsce na prowadzeniu wyścigu. Ivan Ortola z kolei był już na 13. miejscu. Na 15. okrążeniu był na 9. pozycji i tracił ponad 5 sekund do Jose Antonio Ruedy. Alonso jechał na prowadzeniu i tym razem już nie było mowy o przetasowaniach. Jednocześnie lider klasyfikacji generalnej miał problem, żeby skutecznie uciec przed bardzo szybkim Munozem i Piquerasem.

Na przedostatnim okrążeniu sytuacja pozostawała bez zmian i nikt nie był w stanie wyprzedzić Alonso. Na początku ostatniego okrążenia Munoz szykował się do ataku, ale Alonso go przyblokował. Munoz wyjechał szeroko w pierwszym zakręcie i spadł na 4. miejsce. Alonso urwał się od reszty, ale na ostatnich zakrętach Holgado dojechał do jego tylnego koła. Munoz wrócił na podium i awansował na 3. miejsce, a na ostatnich metrach wyprzedził Holgado i skończył wyścig na 2. miejscu.

Po wyścigu w Austrii David Alonso umacnia swoje prowadzenie i ma na koncie już 224 punkty. Ivan Ortola zachowuje 2. miejsce i ma na koncie 153 punkty, ale Holgado traci do niego już tylko 4 punkty. Blisko wejścia na prowizoryczne podium jest Colin Veijer, który ma 142 punkty.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 0
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê