tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Mistrzostwa Polski w Wyścigach Równoległych - IV runda
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Mistrzostwa Polski w Wyścigach Równoległych - IV runda

Autor: Sain 2007.08.27, 10:18 1 Drukuj

Runda ta od samego początku budziła duże kontrowersje. Powodem była lokalizacja tych zawodów w Pruszczu Gdańskim na pasie, którego nawierzchnia pozostawia wiele do życzenia

W sobotę 11 sierpnia odbyła się kolejna runda Mistrzostw Polski w Wyścigach Równoległych na dystansie 1/4 mili. Runda ta od samego początku budziła duże kontrowersje. Powodem była lokalizacja tych zawodów w Pruszczu Gdańskim na pasie, którego nawierzchnia pozostawia wiele do życzenia. Organizator zarzekał się, że w tym roku wybierze taki odcinek, aby zawodnicy w 100% mogli wykorzystać moc swoich maszyn - szkoda jednak, ze było inaczej. Nawierzchnia w Pruszczu przypomina rosyjską zdezelowana drogę, na której dobrze czułyby się auta terenowe, a nie pojazdy wyścigowe. Podczas startu nie było mowy o przyczepności, dlatego tez nie zanosiło się na wykręcenie rekordów czasowych.

NAS Analytics TAG

Stawiła się spora ilość zawodników startujących na motocyklach. Takiego tłumu jednośladów nie było jeszcze w tym roku na WRMP. Szkoda jednak, że słaba nawierzchnia i kłopoty organizatora (brak przejazdów próbnych) pokrzyżowały plany ustanowienia nowych rekordów.

W klasie moto startowało sześć maszyn. Walka była wyrównana, motocykle z modyfikacjami kręciły podobne czasy jak sprzęty w pełni seryjne (brak możliwość przeniesienia mocy na nawierzchnię). W finale tej klasy spotkał się Hubert Paduch z Mariuszem Wieczorkiem, a po ostrej rywalizacji dwóch siedemset pięćdziesiątek zwycięstwo odniósł Hubert z czasem ET 10.774.

Klasa moto plus była reprezentowana przez pięciu zawodników. Jak publiczność i zawodnicy mogli się spodziewać, zwycięstwo w klasie do 1000 cm3 odniósł Roland Krzeminski na swoim piekielnie szybkim GSX-R 1000, pokonując Mariusza Wieczorka, który startował w dwóch klasach - moto oraz moto plus. Niestety czasy nie były rewelacyjne, Roland w finale wykręcił ET 10.277, gdy jego rekord życiowy jest o około sekundę lepszy.

Ostatnia klasa to moto maxi, w której to startują motocykle powyżej 1000 cm3. Pierwszy raz w tej klasie gościliśmy na naszych torach zawodnika, który ściga się w Anglii. Remigiusz Sekita na swojej Hondzie CBR 1100 XX poległ jednak z Pawłem Łasińskim jadącym takim samym motocyklem, który jednak posiadał mniej modyfikacji niż sprzęt Remigiusza. Jak widać nie do końca najważniejszy jest sprzęt, ale także warunki w których się startuje oraz umiejętności. Finał tej klasy rozegrał się miedzy Pawłem Łasińskim, a Maćkiem Białobłockim, który wykręcił czas ET 10.113.

Ostatnie starty w rywalizacji motocykli to klasa King Of Moto. W klasie tej stawiło się ośmiu zawodników, którzy ustanowili najlepsze czasy podczas eliminacji. W finale tej klasy spotkał się Paweł Łasiński z Rolandem Krzemińskim. Wielkim zaskoczeniem była przegrana Rolanda, spowodowana lekką awarią sprzętu. Paweł wykręcił w przejeździe finałowym czas 10.632.

Podsumowując, zawodom w Pruszczu można przyznać tytuł najgorszych wyścigów WRMP w tym roku, sporo krytycznych uwag co do organizacji, mała ilość kibiców oraz kiepski tor przyczyniły się do wielkiego niezadowolenia wśród zawodników.

Oby kolejne rundy w Toruniu 1 września oraz na Warszawskim Bemowie 15 września udowodniły, że w Polsce można zorganizować porządne zawody, aby dorównać choćby naszym sąsiadom - Czechom lub Niemcom.

zawodnicy na starcie tor drag
busa gsxr
palenie gsxr palenie gumy suzuki
przygotowanie do startu suzuki przed rajdem
tablica wynikow drag rozgrzewka
biala busa busa bordo
busa start busa vs busa
chwile przed startem gotowi do startu
gsxr przed startem gsxr przygotowany
NAS Analytics TAG

Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę