L¿ejsze i sztywniejsze Hondy. Producent bêdzie wzmacnia³ ramy w³óknem wêglowym
Aluminiowa rama z dodatkiem wzmocnień z włókna węglowego to nowy pomysł Hondy na obniżenie wagi i zwiększenie sztywności motocykla. Producent złożył wniosek patentowy na takie rozwiązanie.
Waga motocykla ma zasadnicze znaczenie dla jego dynamiki. To dlatego producenci wykorzystują różne materiały i techniki, by ich motocykle były jeszcze lżejsze. Jednym z najlepszych do tego celu surowców jest włókno węglowe - wykonane z niego elementy są bardzo sztywne, wytrzymałe, ale też bardzo drogie.
Materiału tego używa się zatem tylko tam, gdzie cena ma drugorzędne znaczenie - w topowych maszynach wyścigowych, jak BMW HP4 czy Ducati 1299 Superleggera.
Honda wpadła na pomysł jak wykorzystać właściwości włókna węglowego przy zachowaniu rozsądnych kosztów. Producent złożył dokumenty patentowe na ramę wykonaną z aluminium wzmacnianego karbonem. Pozwala to uzyskać wysokie parametry sztywności ramy, przy zastosowaniu cieńszych aluminiowych ścianek.
Szkice patentowe pokazują niektóre z możliwych zastosowań tego materiału - na przykład wahacz wykorzystujący włókno węglowe zespolone z aluminium jako usztywnienie. Innym przykładem może być poprzeczka z karbonu, łącząca dwa boki ramy, przechodząca przez airbox.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze