tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Komentarz: buspasy w Warszawie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Komentarz: buspasy w Warszawie

Autor: Beavis 2015.10.05, 13:43 3 Drukuj

Walka o warszawskie buspasy trwa. Udało się w innych polskich miastach, czemu miałoby nie udać się w stolicy?

W zeszłym tygodniu informowaliśmy o odrzuceniu projektu udostępniającego warszawskim motocyklistom buspasy. Dzisiaj do redakcji dotarła wiadomość od radnego warszawskiego Śródmieścia, Daniela Łagi, który od jakiegoś czasu także walczy o udostępnienie buspasów motocyklistom w Warszawie. Poniżej treść wiadomości, zaś same interpelacje i odpowiedzi na nie możecie zobaczyć obok:

NAS Analytics TAG

Witam,

Jestem radnym dzielnicy śródmieście i mimo, że nie jestem motocyklistą, na problem związany z buspasami zwrócił uwagę mój brat Damian, u którego sprawa powoduje trwałą nienawiść do ZTM.

Jako radny staram się naprawić miasto w sposób racjonalny, tak żeby dostosować je dla mieszkańców. Przyjrzałem się problemowi i stwierdziłem, że na bus pasach oprócz autobusów, taksówek i pojazdów uprzywilejowanych, jeżdżą także motocykliści i rowerzyści. Funkcjonuje to bez problemów dzisiaj, mimo braku oficjalnego i legalnego zezwolenia.

Sięgnąłem do opracowań i rozwiązań zastosowanych w innych miastach. Okazuje się, że takie miasta jak Londyn, Kraków czy Szczecin zgodziły się na udostępnienie buspasów motocyklistom, bo w głównej mierze poprawia to bezpieczeństwo na drodze. W lipcu wysłałem interpelację do ZTM z prośbą o dopuszczenie chociażby pilotażowo, w ramach eksperymentu, programu umożliwiają korzystanie z buspasów motocyklistom na warszawskich mostach. Rozmawiałem z Dyrektorem Zarządu Dróg Miejskich, w którego opinii dopuszczenie motocykli do buspasów jest sensowne.

Niestety buspasami na warszawskich drogach zarządza ZTM, a oni mają zasadę, że na "złość babci odmrożą sobie uszy" i są przeciw. Ich zdaniem spowolnieni to kierowców i będzie niebezpieczne dla autobusów. Przy okazji w nosie mają fakt, że na większości buspasów dopuszczalna prędkość to i tak 50 km/h, a nieco wolniejsi rowerzyści jeżdżą buspasami bez względu na to czy mogę czy nie. Badania prowadzone w innych miastach wskazują, że udostępnienie buspasów poprawi przede wszystkim bezpieczeństwo i na tym powinniśmy się skoncentrować (idąc za przykładem innych polskich miast).

Moim zdaniem warszawscy motocykliści prędzej czy później wjadą na buspasy w Warszawie, ale nie możemy odpuścić racjonalnego i logicznego nacisku na ZTM.

Z poważaniem,
Radny Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy
Daniel Łaga

Nasze zdanie na temat całej sprawy dosadnie wyraził redaktor naczelny w artykule z zeszłego tygodnia. Pointując: jeżeli takie rozwiązania sprawnie funkcjonują w Krakowie, Bydgoszczy, Szczecinie, Gdańsku i Łódzi, czemu miałyby nie funkcjonować w Warszawie?

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê