Londyn: otworzyć wszystkie bus pasy dla motocyklistów!
Pasy autobusowe w całym mieście powinny być na stałe otwarte dla motocyklistów w celu poprawy bezpieczeństwa na stołecznych drogach - to wnioski płynące z raportu Londyńskiego Komitetu Transportu.
W chwili obecnej większość bus pasów zarządzanych przez Transport for London jest na stałe otwartych dla motocyklistów. Niestety TfL zarządza drogami w centrum miasta. W miejscach zarządzanych przez lokalne gminy na trasach wlotowych do Londynu motocykliści nadal w wielu miejscach mają zakaz jazdy po pasach na autobusów. Londyński Komitetu Transportu twierdzi w swoim raporcie, że należy to zmienić. Powstanie raportu poprzedziło badanie na grupie 1200 motocyklistów oraz ekspertów do spraw bezpieczeństwa drogowego, przedstawicieli branży motoryzacyjnej oraz przedstawicieli szkół jazdy. W jego wyniku zidentyfikowano główne obszary zagrożenia dla motocyklistów.
W odniesieniu do samych bus pasów rzecznik komitetu stwierdził: "Niespójności w dostępności do bus pasów w Londynie tworzą niepotrzebne zamieszanie. Transport of London pozwala motocyklistom na jazdę po bus pasach, ale wiele gmin ogranicza im dostęp do własnych dróg. Bardzo proaktywna postawa ze strony TfL jest konieczna aby zapewnić jednolite podejście do tego tematu w całym mieście"
Leon Daniels z Transport of London dodał: "Konieczna jest edukacja na drogach i poważne inwestycje w podnoszenie umiejętności jeździeckich motocyklistów. Potrzebujemy także pomocy dla inżynierów, aby projektowali drogi bezpieczniejsze dla motocyklistów, bo wszystko to składa się na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w stolicy."
Co na to władze Warszawy?
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeCzy moze ktos wyjasnic dlaczego tak jest z tymi buspasami ze sa jakby wyjete z kodeksu drogowego? Wg. mnie to powinno byc w kodeksie jakie pojazdy po jakim pasie moga sie poruszac i ewentualnie ...
OdpowiedzZarządca drogi decyduje kto i gdzie może jeździć, kodeks drogowy tego nie definiuje. Podobnie z drogami pod hipermarketem. W niektórych krajach EU to jest zawarte w kodeksie. I tak też powinno się zrobić w Polsce, a do tego czasu trzeba sprawdzać za każdym razem czy wolno czy nie.
OdpowiedzPolecam też artykuł w Przeglądzie Komunikacyjnym Przesłanki odpowiedzialności zarządcy drogi za szkody powstałe z powodu złego stanu nawierzchni
Odpowiedz