Kawasaki wchodzi do gry z ciekawym trójko³owcem
Trójkołowe motocykle i skutery z parą kół z przodu mają właśnie swoje pięć minut, do rywalizacji z udanymi konstrukcjami Yamahy i Piaggio postanowiło więc dołączyć Kawasaki. Złożone przez Japończyków dokumenty patentowe pokazują ciekawe rozwiązanie przedniego zawieszenia.
System zaproponowany przez Kawasaki nie będzie posiadał tradycyjnych teleskopów, które znajdziemy chociażby we flagowej Yamasze Niken. Przednie zawieszenie oparte będzie na poziomych łącznikach i centralnym amortyzatorze. Choć pozornie układ ten jest bardziej skomplikowany i zawiera więcej elementów, według jego konstruktorów finalnie ma być lżejszy od typowego widelca.
Trójkołowiec Kawasaki będzie się oczywiście przechylał w zakrętach, choć oba przednie koła mają sztywne połączenie. Przechył będzie więc uzyskiwany poprzez unoszenie jednego względem drugiego - widać to na rysunkach dołączonych do dokumentacji patentowej.
Jest to na razie bardzo wczesny projekt i nie wiadomo kiedy, i czy w ogóle wejdzie do produkcji. Segment trójkołowych motocykli z możliwością przechyłu wydaje się póki co bardzo obiecujący, ale równie dobrze może podzielić los innych modnych wynalazków i zniknąć z rynku tak szybko, jak się pojawił.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze