Kawasaki Ninja ZX-25R - ekstrakt szaleñstwa dzie³a japoñskich in¿ynierów
17 tys. obr/min - tak wysoko nie kręcą się nawet współczesne sportowe litry o mocy ponad 200 koni mechanicznych. Właśnie na taki zakres obrotów ustawiono czerwone pole w Kawasaki Ninja ZX-25R.
Silnik o pojemności 250 cm3, cztery cylindry i odcięcie na poziomie, o którym filozofom się nie śniło - to przepis Kawasaki na mały sportowy motocykl. Dla porównania - Ducati Panigale V4 R odcina przy 16 500 obr/min, a Kawasaki Ninja H2 - przy 14 000 obr/min.
Dzięki tak wysokiemu zakresowi obrotów możemy spodziewać się sporej mocy w bardzo lekkim motocyklu. O jakich wartościach mówimy? Według plotek może to być nawet 60 koni mechanicznych. Dodatkowo motocykl ma być wyposażony w kontrolę trakcji oraz quick shifter.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzePorównywanie litra do 250 nie ma sensu, czym mniejsze masy wiruj±ce w silniku tym mo¿liwo¶æ uzyskania wy¿szych obrotów.
OdpowiedzPorównuj±c do litra to tak, ale do 600 to ta ninja ju¿ tak fajnie nie wyglada. Wiadomo ze bez pneumatyki w rozrz±dzie za wysoko siê nie poleci, to sprê¿yny ograniczaj± max obroty
OdpowiedzNa torze to wiêkszo¶æ 600 i 1000 bêdzie objechanie tym ustrojstwem
Odpowiedzna "torze" ahaha ciekawe którym :P chyba, ¿e torem nazywasz tory kartingowe ;)
Odpowiedz