Kawasaki Ninja ZX-25R - ekstrakt szaleństwa dzieła japońskich inżynierów
17 tys. obr/min - tak wysoko nie kręcą się nawet współczesne sportowe litry o mocy ponad 200 koni mechanicznych. Właśnie na taki zakres obrotów ustawiono czerwone pole w Kawasaki Ninja ZX-25R.
Silnik o pojemności 250 cm3, cztery cylindry i odcięcie na poziomie, o którym filozofom się nie śniło - to przepis Kawasaki na mały sportowy motocykl. Dla porównania - Ducati Panigale V4 R odcina przy 16 500 obr/min, a Kawasaki Ninja H2 - przy 14 000 obr/min.
Dzięki tak wysokiemu zakresowi obrotów możemy spodziewać się sporej mocy w bardzo lekkim motocyklu. O jakich wartościach mówimy? Według plotek może to być nawet 60 koni mechanicznych. Dodatkowo motocykl ma być wyposażony w kontrolę trakcji oraz quick shifter.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzePorównywanie litra do 250 nie ma sensu, czym mniejsze masy wirujące w silniku tym możliwość uzyskania wyższych obrotów.
OdpowiedzPorównując do litra to tak, ale do 600 to ta ninja już tak fajnie nie wyglada. Wiadomo ze bez pneumatyki w rozrządzie za wysoko się nie poleci, to sprężyny ograniczają max obroty
OdpowiedzNa torze to większość 600 i 1000 będzie objechanie tym ustrojstwem
Odpowiedzna "torze" ahaha ciekawe którym :P chyba, że torem nazywasz tory kartingowe ;)
Odpowiedz