tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki ZR-7 (1999-2003): dane techniczne, wady/zalety, historia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Kawasaki ZR-7 (1999-2003): dane techniczne, wady/zalety, historia

Autor: Redakcja 2020.08.31, 15:27 1 Drukuj

Historia Kawasaki ZX-7 sięga połowy lat 70. ubiegłego stulecia. Wówczas pojawił się Kawasaki Z/KZ750. W różnych formach przetrwał do drugiej połowy lat 80. Wraz z modą na konstrukcje klasyczne, w 1990 roku, technika z wspomnianego modelu po pewnych zmianach została zaadaptowana na potrzeby serii Zephyr.

Wraz z zakończeniem produkcji Zephyra w 1998 roku, Kawasaki zaprezentowało model ZR-7 będący ostatnim wcieleniem nieśmiertelnej, chłodzonej powietrzem jednostki napędowej o pojemności 738 ccm. Czy dzisiaj warto polecić ten model?

NAS Analytics TAG

Bezpośredni następca Zephyra 750 zadebiutował wraz z sezonem 1999. Był wypełnieniem luki pomiędzy Kawasaki ER-5 a ZRX1100. Nowa stylizacja oraz rewelacyjna cena stanowiły o doskonałej relacji ceny do osiągów czyniąc z ZR-7 ciekawy, nieźle wyposażony i dostępny pojazd w średniej wyższej klasie pojemnościowej.

Z poprzednika przejęto sprawdzoną i uznawaną za trwałą jednostkę napędową o mocy 76 KM. Kompaktowe podwozie i duża poręczność czyniły z niego nie tylko dynamiczny ale i przyjazny pojazd zarówno do weekendowych wycieczek jak i codziennych dojazdów do pracy.

Nowocześniej

W stosunku do Zephyra, w Kawasaki ZR-7 zmieniono przede wszystkim tylne zawieszenie, rezygnując z dwóch elementów resorująco-tłumiących na rzecz centralnego amortyzatora. Zbiornik paliwa powiększono do 22l, obydwie klamki (hamulca i sprzęgła) odtąd posiadały regulację, w wyposażeniu znajdziemy także centralną podstawkę oraz wydech 4 w 1. Stylizacja ma kształt nadający większej dynamiki, a siedzenie można uznać za bardzo wygodne. Na wielu rynkach oferowano także wersję 34 KM.

Zmiany, Kawasaki ZR-7S

W 2001 roku do zwykłego ZR-7 dołączył wariant obudowany. Owiewka mocowana do ramy zmniejszała opór aerodynamiczny i poprawiała komfort przy większych prędkościach. W tym samym roku do przedniego widelca trafiły twardsze sprężyny. Odtąd zwiększona siła tłumienia przyczyniła się do poprawy prowadzenia motocykla w szybkich łukach o nierównej nawierzchni. Niestety, pięciobiegowa skrzynia, ze zbyt długim przełożeniem najwyższego biegu, była odpowiedzialna za spadek dynamiki przy wyższych prędkościach.

W takiej formie obydwie wersje przetrwały jeszcze dwa lata, do zakończenia produkcji w 2003 roku. Wówczas Kawasaki ZR-7 został zastąpiony przez model Z750 wyposażonego w dużo nowocześniejszą technikę.

Rachunek sumienia

Kawasaki ZR-7 to udana konstrukcja. Jest wygodny i bardzo zwrotny. Jego silnik pracuje cicho a modyfikacje głowicy, bloku i napinacza łańcucha w przekładni wstępnej sprawiły, że jest uznawana za trwałą. Plusem jednostki napędowej jest dobra dynamika nawet w czasie rozgrzewania, nie ma także problemów z uruchamianiem na zimno. Wadą jest spore zużycie paliwa ciężko jest zejść poniżej 7 litrów.

Konstrukcja nie posiada żadnych typowych usterek a troskliwy serwis skutkuje bezawaryjnymi przebiegami ponad 100 000 km. Podczas wstępnych oględzin warto zwrócić uwagę na stan łożysk ramy, wahacza, kół a także zużycia opon, układu hamulcowego i korozji wydechu oraz ramy.

Prezentowany model kosztuje w zależności od rocznika i wersji a także stanu pomiędzy 3500 a 8500 zł. Naszym zdaniem to świetna propozycja na rozpoczęcie przygody z uniwersalnym, dynamicznym, trwałym i zwrotnym pojazdem wszelakiego zastosowania. Polecamy roczniki po 2001 szczególnie egzemplarze wyposażone w owiewkę...

Wady i zalety Kawasaki ZR-7

Wady:

  • zbyt miękki widelec
  • zużycie paliwa większe niż średnia w tej klasie
  • korozja ramy i tłumika
  • za długie przełożenie 5 biegu

Zalety:

  • dynamiczny silnik
  • osiągi
  • zwrotność
  • komfortowa pozycja kierowcy i pasażera
  • cena/koszty utrzymania

Dane techniczne:

https://www.scigacz.pl/Kawasaki,ZR,7,3679,bm.html

 

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê