Kawasaki Z 750 - opinia u¿ytkownika, wady, zalety [FILM]
Bohaterami kolejnego odcinka z serii "Barry na używkach" są Jacek i jego Kawasaki Z 750 z rocznika 2004. Motocykl jest w rękach Jacka już trzeci sezon. Barry jak zwykle spytał o usterki, problemy i ogólną opinię na temat motocykla.
Kawasaki Z 750 to kilkunastoletni naked, którego dziś można kupić za ok. 10 tys. zł. Jacek kupił swój egzemplarz blisko 3 lata temu. Brał pod uwagę również Hondę Hornet 600 oraz Suzuki SV 650, ale ostatecznie wygrało Kawasaki.
Jacek ma 193 cm wzrostu, a więc niemało. Twierdzi jednak, że Kawasaki Z 750 nie jest dla niego za małe i jeździ mu się stosunkowo wygodnie. Zobaczcie cały film z Jackiem i jego Z 750:
Kawasaki pod koniec lat 90. i jeszcze chwilę po roku 2000 nie miało w ofercie motocykla, który mógłby konkurować z Suzuki Bandit 600, Yamahą Fazer, czy jakże popularną Hondą Hornet. Świeżość do świata nakedów w salonach Kawasaki wniósł dopiero prezentowany w powyższym odcinku Z 750. Motocykl pojawił się na rynku w roku 2004.
Mamy tu do dyspozycji rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 750 cm3 oraz mocy maksymalnej 110 KM przy 11 000 obr./min. Jednostka rozwinięta na bazie tej stosowanej wcześniej m.in. w sportowym Kawasaki ZX-9R.
Wiele elementów i podzespołów Kawasaki Z 750 zaadaptowano z modelu Z 1000. Dzięki temu, w przypadku poszukiwania niektórych części zamiennych, mamy do dyspozycji również te z większego i mocniejszego odpowiednika.
W sprawie niezbyt estetycznego wyglądu seryjnego układu wydechowego w Z 750 możemy być chyba zgodni… Fabrycznie montowany był tam nieproporcjonalnie wielki tłumik, dlatego w tym przypadku układ wydechowy został wymieniony na akcesoryjny. Jacek wymienił dodatkowo klamki i kierunkowskazy na akcesoryjne. Ponadto dołożył kilka elementów "tuningu wizualnego".
Zapytany o awarie na przestrzeni ostatnich 2-3 sezonów, Jacek wymienia dwie - po pierwsze awarię pompy wody, po drugie pompy paliwa. Poza tym jego egzemplarz Kawasaki Z 750 nie sprawiał problemów.
Zapytany o to, co zmieniłby w swoim motocyklu, właściciel odpowiada, że chciałby mieć do dyspozycji system antypoślizgowy ABS. Z denerwujących cech Z 750 wymienia też niską kulturę pracy silnika w najniższym zakresie obrotów (szarpanie, wibracje).
Ceny używanych, kilkunastoletnich modeli Kawasaki Z 750 rozpoczynają się od 8 tys. zł, choć za zadbany egzemplarz trzeba zapłacić 10 tys. zł lub więcej. Jak zwykle w przypadku używanych motocykli, szalenie ważne jest zwrócenie bacznej uwagi na historię wypadkową oraz serwisową.
Niezależnie od modelu i tak najważniejsze pozostaje, czy motocykl był wcześniej odpowiednio eksploatowany i serwisowany. Jeśli sami nie macie doświadczenia, zawsze jedźcie na oględziny używanego motocykla w towarzystwie kogoś bardziej doświadczonego lub poproście o pomoc mechanika.
Nowe odcinki z cyklu "Barry na używkach" już wkrótce, na kanale Barry moto. https://www.youtube.com/barrymoto
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeMotocykl za 10 tys ,ty tak na powa¿nie 😂 b±d¼cie powa¿ni ,
Odpowiedz