Kawasaki Versys-X 300 model 2020 - ile ma mocy i momentu obrotowego na hamowni?
Opowieści o charakterystyce silników różnych rodzajów motocykli nie są tylko marketingowym zabiegiem. Doskonale pokazuje to przebieg momentu obrotowego w Kawasaki Versys-X 300 z roku 2020.
Redakcja Cycleworld.com wzięła na hamownię Kawasaki Versys-X 300 z roku 2020. To uniwersalny motocykl dla użytkowników o niezbyt wygórowanych wymaganiach co do mocy czy możliwości turystycznych. Przy konstruowaniu tego motocykla priorytetem była jego praktyczność i niskie koszty eksploatacji. Miał służyć do codziennej jazdy po mieście, a w weekendy miał pozwalać na wyjazdy turystyczne na małe lub średnie dystanse.
Jak wyniki z hamowni pokrywają się z zamiarami twórców Kawasaki Versys-X 300? Szczegółowy przebieg momentu obrotowego i mocy na hamowni ZNAJDZIECIE POD TYM LINKIEM. Maksymalna moc Versysa-X 300 to 32,33 konia mechanicznego, a moment obrotowy to 22,62 Nm. Nie są to wartości duże, ale pozwalają na dość dynamiczną jazdę i sprawne przemieszczanie się Versysem-X 300 po mieście i na autostradzie. Jeżdżąc po mieście, wiele razy przyspieszamy, dlatego ważnym parametrem silnika w takich warunkach jest jego elastyczność. Tutaj najbardziej widać przystosowanie Kawasaki Versys-X 300 do przeznaczonych mu zadań. Moment dość wcześnie wznosi się pionowo w górę, a następnie osiągając wartość maksymalną przy wartości 5000 obrotów, praktycznie w ogóle nie opada, aż do przekroczenia 10 000 obrotów na minutę. Taki przebieg momentu obrotowego oznacza, że bez względu na to, ile jedziemy i na jakich obrotach pracuje nasz silnik, po odkręceniu manetki gazu czujemy niemal cały czas taką samą siłę. Taka elastyczność sprawia, że po mieście motocykl jeździ żwawo i mamy wrażenie, że cały czas ma ochotę jechać szybciej.
Parametry silnika Kawasaki Versys-X 300 na hamowni potwierdzają, że współczesne motocykle mogą być w bardzo dużym stopniu dostrojone do przeznaczonych im zadań. Uniwersalny motocykl, przeznaczony do częstej jazdy w mieście, przy dużym natężeniu ruchu, a dodatkowo oferujący zmianę swojego przeznaczenia na turystykę średnich dystansów w wolne dni, ma charakterystykę silnika, dokładnie dostosowaną do takiego użytkowania. Co ciekawe, chłodzony cieczą silnik z Versysa-X 300 był pierwotnie umieszczony w sportowej Ninji 300. Pomiar na hamowni pokazał, jak duże są możliwości zmiany charakterystyki tego dwucylindrowca przy jego adaptacji do innego rodzaju motocykla.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze