KTM i Varta ³±cz± si³y. Producent akumulatorów pomo¿e w rozwoju motocykli elektrycznych
KTM i Varta będą współpracować w zakresie produkcji i rozwoju motocykli elektrycznych. Firma znana dotychczas w branży motoryzacyjnej z produkcji akumulatorów przyjęła nowe wyzwanie i opracuje baterie do pojazdów elektrycznych austriackiej marki.
Jak informuje Wallstret Online, Varta ma opracować baterie dla lekkich pojazdów elektrycznych. Ich napięcie będzie wynosiło 40 volt, a maksymalna moc - 20 kW. Biorąc pod uwagę, że KTM Freeride E-XC dysponuje mocą 18 kW możemy zakładać, że chodzi tu o pomoc w rozwoju mniejszych motocykli. Przypomnijmy, że w planach austriackiego koncernu jest wprowadzenie elektrycznego motocykla Husqvarna E-Pilen oraz skutera elektrycznego o oznaczeniu E-01. W przypadku modelu E-Pilen koncept zakładał powstanie motocykla z silnikiem o mocy 13 koni mechanicznych, co odpowiadałoby motocyklowi z silnikiem o pojemności 125 cm3.
Co ciekawe - Varta będzie nie tylko produkować baterie do motocykli elektrycznych koncernu KTM, ale ma również zadbać o cały cykl życia akumulatorów, łącznie z ich utylizacją bądź recyklingiem. Prawdopodobnie na współpracy skorzysta też Bajaj. O tym, że KTM w końcu zacieśni więzi z Vartą mówiło się już w 2018 roku, kiedy to KTM oraz ówczesny prezes Varty - Michael Tojner - przejęli firmę Abatec, która zajmuje się produkcją elektroniki. Co ciekawe, Abatec należał wcześniej do Montana Tech Components, które jest właścicielem Varty. Mówimy tu więc o mocnej sieci powiązań, choć na razie nie spodziewamy się, że Stefan Pierer skusi się na zakup producenta akumulatorów.
Varta planuje także wejście na rynek samochodów elektrycznych i opracowała już odpowiednie baterie, które teraz musi przetestować. Jak informuje portal Electrive, producent buduje już linię produkcyjną, z której wyjadą testowe akumulatory. Nie będą to jednak baterie w pełni napędzające silniki, a mają one jedynie służyć do wspomagania pracy niektórych systemów lub do zapewnienia krótkotrwałego przyspieszenia. KTM z kolei wszedł niedawno w skład sojuszu, w którym są również Piaggio, Honda i Yamaha. Producenci zamierzają opracować wspólny standard wymiennych baterii, co sprawi, że korzystanie z motocykli elektrycznych będzie znacznie bardziej przyjazne.
Komentarze 0
Poka¿ wszystkie komentarze