Jeszcze mocniejsza na d³u¿ej. Dunlop wprowadza na rynek oponê RoadSmart IV
Dunlop ujawnił szczegóły dotyczące nowej opony RoadSmart IV na rok 2022, najbardziej wszechstronnej opony sportowo-turystycznej.
RoadSmart IV wykorzystuje kombinację innowacyjnych technologii Dunlop, tworząc oponę o wielu talentach. Celem Dunlopa jest wyznaczanie nowych standardów w zakresie prowadzenia, stabilności, przyczepności na mokrej nawierzchni i długości przebiegu w szerokiej gamie motocykli i stylów jazdy w sektorze sportowo-turystycznym.
Nie tylko sportowo-turystyczna: opona bez granic
Segment sportowo-turystyczny stał się niezwykle różnorodny, ponieważ gatunki motocykli nakładają się na siebie. Roadstery, crossovery, motocykle typu adventure, hyper nakedy, a także tradycyjne sportowo-turystyczne — wszystkie one wpisywały się w projekt RoadSmart IV.
Dunlop zobaczył w tym poszerzaniu się segmentu okazję do stworzenia zupełnie nowej generacji RoadSmart. Musiał odpowiadać potrzebom osób dojeżdżających do pracy, długodystansowych podróżników i kierowców korzystających z motocykli tylko w weekend. Proces projektowania został ukształtowany przez badania przeprowadzone przez Dunlop. Motocykliści chcieli opony, która zapewniłaby idealną równowagę między wyjątkowymi osiągami na suchej i wyjątkową przyczepnością na mokrej nawierzchni, o neutralnym i stabilnym prowadzeniu oraz zapewniała stałe osiągi nawet po kilku tysiącach kilometrów. Z uzyskanych informacji narodził się RoadSmart IV.
Szeroki asortyment i dwie różne specyfikacje
Dunlop RoadSmart IV została zaprojektowana tak, aby pasowała do 17 z 20 najlepiej sprzedających się motocykli w Europie. Od motocykli typu adventure, takich jak BMW R1250GS, crossoverów, takich jak Yamaha Tracer, roadsterów, takich jak gama Yamaha MT lub Kawasaki Z, czy też większych motocykli turystycznych, zespół projektantów Dunlopa skupił się więc na stworzeniu niezwykle wszechstronnej opony.
W najpopularniejszych rozmiarach (120/70ZR17 przód oraz 180/55ZR17 i 190/55ZR17 tył) Dunlop opracował dwie różne wersje RoadSmart IV. Wariant SP jest zoptymalizowany pod kątem lżejszych i bardziej sportowych maszyn szosowych, podczas gdy wariant GT jest dostrojony, aby zapewnić większą sprawność jezdną w większych motocyklach turystycznych.
Technologie, które przeniosą sportową turystykę na wyższy poziom
Wszystkie warianty RoadSmart IV zawierają pakiet opatentowanych technologii Dunlop, z innowacyjną mieszanką zawierającą cztery zupełnie nowe żywice rozmieszczone z wykorzystaniem JointLess Tread dla kluczowych rozmiarów, która jest jedną z wielu zastosowanych technologii.
Filozofia Just Ride
Luca Davide Andreoni, kierownik ds. marketingu, Dunlop Europe: - Nasze badania wykazały, że motocykliści szosowi chcą wyjątkowej przyczepności na mokrej nawierzchni, dobrych przebiegów i dającego pewność prowadzenia. Łącząc szereg technologii, stworzyliśmy oponę, która może sprostać wymaganiom niezwykle zróżnicowanego segmentu kierowców i maszyn. Dunlop wyznaje filozofię Just Ride polegającą na zapewnianiu motocyklistom niezrównanej przyczepności i ochrony, co pozwala im mieć pewność, że mogą skupić się na radości z jazdy. Myśląc w ten sposób, weszliśmy na nowy poziom z RoadSmart IV. To opona sportowo-turystyczna, która równocześnie znacznie wykracza poza segment sportowo-turystyczny.
Najwyższy poziom szerokiej gamy
Dunlop RoadSmart IV znajdzie się w gamie powyżej zwyciężającej w testach RoadSmart III. Ta opona zdobyła wiele nagród, w tym ocenę "Rekomendowana" brytyjskiego magazynu RIDE w maju 2020 roku oraz najwyższy wynik w niemieckim Centrum Testowym Motorrad w 2015 roku. Wyniki testów podkreśliły, że Dunlop jest mocniejszy na dłuższe przebiegi i trwalszy, w porównaniu do średnich osiągów konkurencji. Takie założenie towarzyszyło również linii RoadSmart IV.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze