tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Dunlop gotowy na największą operację wparcia EWC podczas wyścigu 24 Heures Motos
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Dunlop gotowy na największą operację wparcia EWC podczas wyścigu 24 Heures Motos

Autor: Informacja prasowa 2022.04.14, 11:31 Drukuj

W ten weekend rozpoczyna się ważny dla Dunlopa sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM (EWC), który zainauguruje wyścig 24 Heures Motos na francuskim torze Le Mans. Zapoczątkuje on wyłączne dostawy dla klasy Superstock i największą w historii marki obecność w tych niezwykle konkurencyjnych mistrzostwach.

Dunlop wyposaży w opony 42 z 52 motocykli biorących udział w rywalizacji na torze w Le Mans. Jest to największy skład Dunlopa w historii EWC, obejmujący siedem motocykli walczących o zwycięstwo w Formule EWC, wszystkie 34 motocykle Superstock oraz jeden specjalny motocykl eksperymentalny. Podczas gdy wszystkie motocykle Superstock ścigają się w tym sezonie na oponach Dunlop, kategoria Formuły EWC jest nadal otwartą rywalizacją, a czołowe zespoły, takie jak BMW Motorrad World Endurance Team i Webike SRC Kawasaki France, wybierają opony Dunlop.

NAS Analytics TAG

Aby obsłużyć rekordową liczbę 42 motocykli, Dunlop przywiezie do Le Mans 4000 opon oraz zapewni wsparcie siedmiu inżynierów wyścigowych. Każdy zespół Dunlopa otrzyma jednakowy poziom wsparcia i porad przez cały czas trwania wyścigu, aby móc uzyskać maksymalne osiągi opon.

Podstawę przydziału opon stanowi sprawdzona gama KR typu slick. Oprócz nich, czołowe zespoły Formuły EWC będą mogły ścigać się na oponach rozwojowych, aby wesprzeć Dunlopa w udoskonalaniu i definiowaniu następnej generacji opon hypersportowych. Zespoły Superstock będą miały do wyboru dwie przednie i dwie tylne opony typu slick.

David Auerbacher, Event Leader EWC w Dunlop, powiedział: - EWC to cenna arena dla aktywnego rozwoju nowych opon, ponieważ jeden 24-godzinny wyścig daje nam tyle czasu na torze, co cały sezon w normalnych mistrzostwach. Przy typowej dla Le Mans zmienności warunków pogodowych, w ciągu jednego wyścigu może być 5°C i 35°C, więc możemy zmierzyć osiągi w szerokim oknie operacyjnym. Wciąż zapraszamy nasze najlepsze zespoły do testowania nowych produktów w warunkach wyścigowych, a dzięki takiemu podejściu trzy specyfikacje zatwierdzone przez zespoły fabryczne w ubiegłym sezonie są teraz w naszym standardowym przydziale.

Obok wspieranych przez producentów zespołów BMW i Kawasaki, opony Dunlop wybrało pięć niezależnych składów Formuły EWC: Maco Racing, Motobox Kremer Racing, Wójcik Racing Team, Moto Ain i VRD Igol Experiences, które będą się ścigać Yamahami YZF-R1.

Nowa era w klasie Superstock

Podczas gdy zespoły fabryczne wspierane przez producentów takich jak BMW i Kawasaki walczą o zwycięstwo, kluczową częścią filozofii EWC jest zapewnienie platformy rozwojowej także dla niezależnych zespołów prywatnych, które dzięki temu mogą ścigać się na światowej scenie. Od kilku lat brytyjska marka wspiera te zespoły, organizując Dunlop Independent Trophy. W tym sezonie, gdy Dunlop został wyłącznym dostawcą opon do klasy Superstock, wsparcie producenta sięga jeszcze dalej.

W 34-osobowej stawce Superstock w Le Mans znajdą się motocykle Aprilii, BMW, Hondy, Kawasaki, Suzuki i Yamahy. Z kolei nowy program Dunlop Superstock Trophy to wspólna inicjatywa Dunlopa i organizatora wyścigów EWC, Discovery Sports Events, polegająca na nagradzaniu zespołów darmowymi oponami na podstawie ich wyników podczas każdej rundy.

Wim Van Achter, kierownik ds. sportów motorowych w Dunlop: - Podczas dni testowych przed zawodami otrzymaliśmy pozytywne opinie od nowych i obecnych zespołów Dunlopa, które chwaliły zarówno osiągi naszych opon, jak i organizację. Niezwykle ważne jest, abyśmy zapewnili najwyższy możliwy poziom wsparcia każdemu zespołowi, niezależnie od tego, czy jest to zespół fabryczny, czy mały samodzielny team - nasi inżynierowie wyścigowi chcą pomóc w uwolnieniu pełnego potencjału opon.

- Dzięki wyłączności na dostawę opon Superstock oraz nowemu pucharowi Dunlop Superstock Trophy, mamy przyjemność współpracować z FIM i Discovery Sports Events w ramach naszej długoterminowej umowy, aby zachęcać prywatnych kierowców i utrzymywać koszty na niskim poziomie bez rezygnacji z osiągów - dodał.

Akcja na torze w Le Mans rozpocznie się w czwartek, 14 kwietnia, a kwalifikacje zostaną podzielone między czwartkowe popołudnie i piątkowy poranek. 45. edycja 24 Heures Motos rozpocznie się w sobotę, 16 kwietnia, o godzinie 15:00. Po Le Mans, następne wydarzenia w kalendarzu EWC to 24H Spa EWC Motos (4-5 czerwca), Suzuka 8 Hours (7 sierpnia) i Bol d'Or (17-18 września).

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę