Dunlop rozwija sprawdzon± liniê opon dla Moto2 i Moto3
Dunlop gotowy na nowy sezon i rozwijanie opon dla Moto2 i Moto3 2022, dwóch wysoce konkurencyjnych klas wyścigów Grand Prix. To oznacza, że brytyjska marka będzie odpowiednio po raz trzynasty i jedenasty z rzędu wyłącznym dostawcą opon dla Moto2 i Moto3.
Będzie to najdłuższy w historii sezon Moto2 i Moto3 obejmujący 21 rund, w tym powrót wielu wyścigów odwołanych podczas pandemii, takich jak Grand Prix Argentyny, Japonii, Tajlandii, Australii i Malezji, a do kalendarza dołączą także wyścigi na Kymi Ring w Finlandii i ulicznym torze Mandalika w Indonezji.
W ramach przygotowań do napiętego harmonogramu Dunlop sprawdził nowe opony podczas oficjalnego testu przedsezonowego na portugalskim torze Algarve w dniach 19-21 lutego.
Moto2: Nowe opony testowane po rekordowym sezonie
Ciągłe ulepszanie parametrów opon Dunlop to jeden z powodów, dzięki któremu klasa Moto2 w ubiegłym roku mogła pochwalić się jednym z najszybszych sezonów w historii. Motocykle Moto2 o pojemności 765 cm3 odwiedziły w 2021 roku 14 torów, a na dziesięciu z nich pobiły rekordy okrążenia, w niemałym stopniu właśnie dzięki postępowi technologicznemu w oponach Dunlop.
Stephen Bickley, starszy inżynier wyścigowy w Dunlop, powiedział: - Nieustannie oceniamy i rozwijamy nasze opony, aby poprawiać ich osiągi. Będąc jedynym dostawcą łatwo spocząć na laurach, ale filozofia Dunlop zakłada ciągłe doskonalenie. W związku z tym opracowujemy szereg nowych opon przednich i tylnych, które będą wprowadzane na rynek w trakcie sezonu. Niektóre z nich zostały już sprawdzone podczas testów przedsezonowych w Portugalii w ubiegłym miesiącu, a proces ten będzie kontynuowany podczas kolejnych testów odbywających się w weekendy wyścigowe w dalszej części sezonu.
Moto3: Nowa średnia opona przednia dla ostrej konkurencji
Najmniejsze motocykle często dają największe pole do popisu, dlatego Dunlop udoskonala swoją ofertę opon również dla Moto3. Klasa 250 cm3 otrzyma dwie nowe opony przednie, które wzmocnią ofertę. W nowych oponach Medium (M3) i Hard (H3) zastosowano ulepszoną technologię osnowy w porównaniu z poprzednimi modelami, aby zapewnić większą stabilność i precyzję kierowania. Dunlop planuje w tym roku testować kolejne wersje opon podczas weekendów wyścigowych, a wspomniane dwie nowości były sprawdzane podczas wyścigów w ubiegłym roku.
Najbliższe zmagania Grand Prix odbędą się w Indonezji w dniach 18-20 marca, a następnymi przystankami będą tory w Argentynie i Stanach Zjednoczonych na początku kwietnia. Potem karawana wyścigowa przeniesie się na Stary Kontynent - do Portugalii.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze