tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Indian Super Scout z turbosprê¿ark±
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Indian Super Scout z turbosprê¿ark±

Autor: Informacja prasowa 2018.01.15, 11:58 Drukuj

Motocykle Indian Scout, dzięki swojej klasycznej formie, przez wielu są określane jako doskonała baza pod custom. Anders Lundgren i Lasse Sundberg zbudowali zdumiewający motocykl nawiązujący do klasycznego motocykla Indian, którego nazwali Super Scout. W ten sposób autorzy projektu oddali hołd szwedzkiemu współzałożycielowi marki, Oscarowi Hedström.

Na pytanie jak prowadzi się ich autorski motocykl, Anders uśmiecha się i odpowiada: "Daje niesamowite wrażenia z jazdy. To tak jakby cofnąć się do lat 20. ubiegłego wieku i wsiąść na rakietę, a nie motocykl."

NAS Analytics TAG

Super Scout z turbosprężarką Garret 25 chłodzoną cieczą powstał w 2017 roku, w garażu Fullhouse w Sztokholmie. Silnik przenosi na tylne koło moc od 150 do 200 KM, w zależności od ciśnienia doładowania.

Jak mówi Anders: "Chcieliśmy zbudować motocykl, który nawiązywałby do historii marki Indian w kontekście wyścigów na drewnianych motodromach, a jednocześnie posiadałby nowoczesne rozwiązania technologiczne, z którymi dzisiaj utożsamiana jest marka. Model Scout okazał się idealnym wyborem, natomiast nazwę Super Scout wymyśliliśmy na cześć starych Scoutów, które na torze nie miały sobie równych."

Silnik, pompa paliwa, reflektor i dźwignia zmiany biegów pochodzą z obecnej wersji Scout’a, ale za to rama stanowi unikalną konstrukcję zbudowaną z trzech części. Lasse Sundberg (z Roth Engineering) wykonał ją samodzielnie i twierdzi, że była to najtrudniejsza część projektu. Ku zaskoczeniu nawet trudniejsza niż zamontowanie samej turbosprężarki.

Skoro już o niej mowa, turbosprężarka Garret 25 posiada zewnętrzny zawór upustowy (co za dźwięk!) i regulację ciśnienia doładowania. Rury dolotowe i wylotowe turbosprężarki oraz zaworu upustowego, wykonane w całości ze stali nierdzewnej, zostały zamontowane w możliwie najbardziej kompaktowy sposób, tak aby nie zaburzyć zgrabnej sylwetki motocykla.

Anders w ten sposób wyjaśnia powód zamontowania turbosprężarki: "Chcieliśmy, aby motocykl posiadał więcej mocy. Naszym celem było również połączenie klasycznej stylistyki z nowoczesną technologią."

Super Scout posiada również całkiem imponujące rozwiązania elektroniczne. Anders zamontował w pełni programowalny sterownik ECU oraz zbliżeniowy system z komunikacją Bluetooth do monitorowania parametrów silnika i strojenia ECU przy pomocy iPad’a.

Powalające malowanie w kolorze Springfield Blue to dzieło firmy Pobben’s Colour & Custom z siedzibą w Hagfors.

Anders już nie może doczekać się nadchodzących miesięcy: "W dalszym ciągu testujemy motocykl, a obecnie jesteśmy w końcowej fazie strojenia silnika", mówi Anders. "Super Scout ma być motocyklem do użytkowania na co dzień ... no chyba, że do tego czasu znajdzie nowego właściciela."

Lista części:

  • Przednie koło:  60-szprychowa obręcz o wym. 23 x 3,75", szprychy zaplecione na krzyż, opony Pirelli
  • Przedni hamulec: Układ hamulcowy Beringer, tarcza zintegrowana z piastą (system Inboard), przednia pompa hamulcowa uruchamiana cięgnem (K-tech, ukryta)
  • Tylne koło: 60-szprychowa obręcz o wym. 23 x 3,75", szprychy zaplecione na krzyż, opony Pirelli
  • Tylny hamulec: Tarcza hamulcowa Harrison Billet zintegrowana z zębatką, pompa K-tech
  • Przednie zawieszenie: Resor piórowy W&W
  • Kierownica: Produkcji Roth Engineering, w stylu "motodrom", wewnętrzne prowadzenie cięgna przepustnicy, kierunkowskazy LED w kierownicy
  • Atrapa zbiornika paliwa: Stylizowana na zbiornik z modelu Scout z 1920 r. Ukrywa komplet elektroniki, obudowę przepustnicy, przednią pompę hamulcową, itp.
  • Zbiornik paliwa (właściwy): Customowy, wykonany przez Roth Engineering, wewnętrzna pompa paliwa z modelu Scout, montowany pod siedzeniem
  • Siedzenie:Replika siodła H and F Mesinger w wersji wyścigowej
  • Tylny błotnik: Customowy, wykonany przez Roth Engineering
  • Reflektor: LED-owy z modelu Scout
  • Tylna lampa: LED-owa zamontowana pod siedzeniem, zespolona lampa              tylna światło stop kierunkowskazy
  • Silnik:   Poj. 1133 cm3 z modelu Scout 2016, stylizowany na klasyczny wygląd metodą piaskowania
  • Chłodnice: Z Hondy CRF450, wentylatory elektryczne
  • Układ paliwowy: Paliwo E85, wtryskiwacze o przepływie 1600 cm3/min, w pełni programowalny sterownik ECU
  • Instalacja elektryczna: System zbliżeniowy z komunikacją Bluetooth do monitorowania parametrów silnika i strojenia przy pomocy iPad’a
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê