Honda SH125i 2020 - opis i dane techniczne
Honda SH125i, charakterystyczny skuter na dużych kołach, to jeden z najpopularniejszych pojazdów w swojej klasie, który w zeszłym roku został liderem sprzedaży w Europie. Zmiany w roku modelowym 2020 obejmują przede wszystkim modyfikacje stylistyczne, zwiększenie możliwości przewozowych w powiększonych schowkach oraz mocniejszy i bardziej ekonomiczny silnik.
Skutery na dużych, 16-calowych kołach absolutnie rządzą na rynkach w tych krajach, w których tradycja codziennego poruszania się jednośladem jest najmocniej zakorzeniona, np. we Włoszech. Tam już wiedzą, że do miasta nie ma nic lepszego. Duże koła doskonale radzą sobie z krawężnikami, nierównościami czy torami tramwajowymi. Płaska podłoga i obszerna schowki pozwalają na łatwe zabranie zakupów lub innych bagaży. Do tego dynamiczny, ale bardzo oszczędny silnik i odprężona pozycja kierowcy.
Honda SH125 po raz pierwszy pojawiła się na rynku w 2001 roku, choć jej początki sięgają wczesnych lat 80. Najwyższa jakość wykonania i regularnie wprowadzane ulepszenia technologiczne zapewniła jej pozycję wieloletniego europejskiego lidera. W 2005 roku SH125 otrzymała wtrysk paliwa PGM-FI, w 2013 nowy, ekonomiczny silnik eSP o niskim współczynniku tarcia, a w 2017 oświetlenie LED i system bezkluczykowy Honda Smart Key.
Rok modelowy 2020 przyniósł kolejną porcję innowacji. Honda SH125i ma teraz odświeżoną stylistykę i nową ramę, dzięki której uzyskano ponad 50% więcej miejsca w e wszystkich schowkach. Zmieniono również geometrię tylne zawieszenia, które jest teraz bardziej komfortowe. Nowy, 4-zaworowy silnik jest jeszcze mocniejszy, a przy tym bardziej oszczędny. Jednostka ta spełnia wyśrubowaną normę Euro 5. W trosce o bezpieczeństwo system HSTC (Honda Selectable Torque Control) obecny jest teraz w standardzie.
Honda SH125i z rocznika 2020 dostępna będzie w czterech kolorach: Pearl Nightstar Black (czarny), Pearl Cool White (biały), Timeless Gray Metallic (szary) oraz Pearl Splendor Red (czerwony). W gamie akcesoriów dodatkowych znajdą się dwa fabryczne kufry - tradycyjny i otwierany bezkluczykowo, obszerna szyba, a także dodatkowe osłony na nogi, chroniące przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi.
Więcej o Hondzie SH125i znajdziecie na oficjalnej stronie Honda Polska.
Dane techniczne
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą 4-suwowy, SOHC, jednocylindrowy |
Pojemność (cm³) | 124,8 |
Liczba zaworów na cylinder | 4 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 53,5 x 55,5 mm |
Stopień sprężania | 11,5:1 |
Moc maksymalna | 12,5 KM (9.2kW) / 8 250 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 11.4 Nm / 6 500 obr./min. |
Pojemność miski olejowej | 1,0 l |
UKŁAD PALIWOWY | |
Wtrysk | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI |
Pojemność baku | 7 l |
Zużycie paliwa | 2,2 l/100km |
ELEKTRYKA | |
Rozrusznik | elektryczny |
Pojemność akumulatora | YTZ8V 7Ah MF |
Alternator | 232w / 5000 obr./min. |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj sprzęgła | Automatyczne; odśrodkowe |
Skrzynia biegów | Bezstopniowa (CVT) |
Przełożenie końcowe | Pas napędowy |
RAMA | |
Typ | Rurowa, stalowa typu underbone |
PODWOZIE | |
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) | 2085 mm x 740 mm x 1129 mm |
Wyprzedzenie | 1353 mm |
Kąt nachylenia główki ramy | 26° |
Wyprzedzenie | 85 mm |
Wysokość siedziska | 799 mm |
Prześwit | 142 mm |
Masa własna (z płynami i paliwem) | 134 kg |
Promień skrętu | 2 m |
ZAWIESZENIE | |
Przednie | Widelec teleskopowy 33 mm |
Tylne | Wahacz z dwoma amortyzatorami |
KOŁA | |
Felgi przód | 16M/C x MT2.50 |
Felgi tył | 16M/C x MT2.75 |
Opony przód | 100/80-16 cali |
Opony tył | 120/80-16 cali |
HAMULCE | |
Rodzaj systemu ABS | Dwukanałowy |
WSKAŹNIKI I ELEKTRYKA | |
Wskaźniki | Honda Smart Key, ładowarka USB |
Reflektor przód | LED |
Reflektor tył | LED |
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze