MV Agusta Rush - opis i dane techniczne
Mv Agusta przedstawiła koncepcyjny motocykl Rush, znakomicie wystylizowany powernaked o oszałamiających osiągach, bazujący na modelu Brutale 1000 RR. Pozbawiona owiewek maszyna dysponuje mocą nawet 212 KM i jest w stanie rozpędzić się do ponad 300 km/h!
W rankingu producentów najlepiej wyglądających motocykli na świecie włoska MV Agusta na pewno miałaby miejsce w pierwszej trójce. Maszyny z Varese są zjawiskowe pod każdym względem, a ich stylizacje - od sportowych, przez nakedy i turystyki - mogłyby być ozdobą niejednej galerii sztuki. Inżynierowie i projektanci MV Agusty mają jeszcze jedną cenną umiejętność - potrafią z jednego modelu bazowego stworzyć kilka innych, o różnych charakterach.
Z podobnym działaniem mamy do czynienia w przypadku koncepcyjnego modelu Rush, zbudowanego na ramie i z silnikiem Brutale 1000 RR. Udało się jednak uzyskać maszynę, która mówi własnym głosem. Potężny, litrowy silnik generuje moc wynoszącą, przy zastosowaniu akcesoryjnego układu wydechowego, "całkiem" przyzwoite 212 KM. Pozwala to na jazdę z prędkością ponad 300 km/h, lecz jak łatwo się domyśleć, na motocyklu kompletnie pozbawionym owiewek wymaga to dużego samozaparcia.
Najbardziej rzucające się w oczy elementy stylistyczne MV Agusty Rush to okrągła przednia lampa LED, nadająca nieco oldskulowego charakteru, ale wciąż osadzona we współczesnych realiach oraz karbonowa osłona tylnego koła. Oprócz poprawienia aerodynamiki przy dużych prędkościach zapewnia ona niepowtarzalny wygląd tyłu motocykla.
MV Agusta Rush jest bardzo bogato wyposażona. Zastosowano tu m.in. w pełni regulowane, elektronicznie sterowane zawieszenie Öhlins, quickshifter oraz kolorowy wyświetlacz TFT z możliwością sparowania ze smartfonem i wyświetlania wskazań nawigacji. Gotowy do jazdy motocykl waży ok. 210 kg.
Nie znamy jeszcze daty wprowadzenia MV Agusty Rush na rynek, ani jej ceny. Biorąc jednak pod uwagę topowy silnik i masę doskonałych komponentów, spodziewamy się górnych szczebli finansowej drabiny.
Dane techniczne
silnik: | 4-cylindrowy, rzędowy DOHC |
pojemność skokowa: | 998 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 79 x 50,9 mm |
moc: | 212 KM przy 13600 obr/min |
moment obrotowy: | 116,5 Nm przy 11000 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk, 8 wtryskiwaczy |
system chłodzenia: | ciecz |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
sprzęgło: | wielotarczowe, mokre |
przeniesienie napędu: | łańcuch |
zawieszenie przednie: | widelec Ohlins NIX EC 43 mm, skok 120 mm |
zawieszenie tylne: | amortyzator Ohlins EC TTX, skok 120 mm |
hamulec przedni: | 2 tarcze 320 mm, 4-łoczkowe zaciski Brembo Stylema |
hamulec tylny: | tarcza 220 mm, zacisk Brembo 2-tłoczkowy |
opona przednia: | 120/70 ZR17 |
opona tylna: | 200/55 ZR17 |
systemy dodatkowe: | ABS, quickshifter, system multimedialny, kontrola trakcji, kontrola startu, kontrola wheelie |
szerokość/długość/rozstaw osi: | 805/2080/1415 mm |
masa: | 210 kg z płynami |
wysokość siedzenia: | 845 mm |
zbiornik paliwa: | 16 l |
normy emisyjne: | Euro 4 |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze