Honda Forza 750. Opis, dane techniczne, zdjêcia
Forza 750 to nowy model maxiskutera Hondy, który wypełni ofertę klasy GT. Jednoślad przeznaczony jest dla najbardziej wymagających użytkowników, ceniących sobie komfort i znakomite osiągi.
Gama skuterów Forza, zbudowanych według koncepcji "sit-in" ugruntowała swoją doskonałą reputację dzięki unikalnemu połączeniu poszukiwanych walorów: atrakcyjności pojazdów klasy GT, komfortu dla dwojga, sportowego prowadzenia, zwinności, dynamicznych osiągów silnika, przyciągającej wzrok stylistyki, wyjątkowej praktyczność i długiej listy zaawansowanych rozwiązań technicznych.
Nowa Forza 750 jest przykładem bogactwa wszystkich tych zalet w ofercie modelowej Hondy. Jest napędzana przez silnik rzędowy o pojemności 750 cm3 , wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania, w tym w system elektronicznej przepustnicy, kilka trybów pracy silnika, elektroniczną regulację momentu obrotowego silnika (HSTC) i dwusprzęgłową przekładnię DCT. Silnik i rama zapewniają sportowe osiągi w ruchu miejskim, ale wymiary odpowiadają klasie GT, z dużą przestrzenią na nogi, ochroną przed wiatrem i komfortem zarówno dla kierowcy jak i pasażera.
Stalową ramę opakowano w eleganckie, atrakcyjne stylistycznie nadwozie, z pełnym oświetleniem LED i praktycznymi funkcjami, jak Honda Smart Key, 22-litrowy schowek pod siedzeniem, czy zintegrowana ładowarka USB. Forza 750 jest również pierwszym skuterem Hondy, który został wyposażony w system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który integruje funkcjonalność smartfonu kierowcy z maszyną, umożliwiając zarządzanie połączeniami telefonicznymi, wiadomościami tekstowymi, muzyką i nawigacją za pomocą poleceń głosowych lub przycisków umieszczonych po lewej stronie kierownicy.
Dane techniczne
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą 4-suwowy, 8-zaworowy, dwucylindrowy, rzędowy SOHC. |
Pojemność skokowa | 745 cc |
Średnica cylindra i skok tłoka | 77 mm x 80 mm |
Stopień sprężania | 10.7 : 1 |
Maksymalna Moc maksymalna | 43,1 kW przy 6 750 obr/min (35 kW przy 6 000 obr/min) |
Maks. moment obrotowy | 69 Nm przy 4 750 obr/min (65Nm przy 4 000 obr/min) |
Pojemność układu smarowania | 4,0 l |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 13,2 litra |
Zużycie paliwa | 3,6 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | 12 V/11,2 AH |
Moc alternatora | 480W/5000 obr/min |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre wielotarczowe hydrauliczne 2-sprzęgłowe |
Typ skrzyni biegów | 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów |
Przełożenie główne | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Stalowa rurowa (diament) |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2200 mm x 790 mm x 1484mm |
Rozstaw osi | 1580 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 27° |
Wyprzedzenie | 104 mm |
Wysokość siedziska | 790 mm |
Prześwit | 135 mm |
Masa własna | 235 kg |
ZAWIESZENIE | |
Przednie | Średnica 41 mm, widelec w konfiguracji USD, skok 120 mm |
Tył | Zespolone typu Pro-Link, skok 120 mm |
KOŁA | |
Przednie | Obręcz wieloramienna |
Tył | Obręcz wieloramienna |
Obręcz przednia | 17M/C x MT3.50 |
Obręcz tylna | 15M/C x MT4,50 |
Opona przednia | 120/70-R17M/C |
Opona tylna | 160/60-R15M/C |
HAMULCE | |
Układ ABS | Dwukanałowy ABS |
Przednie | Podwójne pływające tarcze o średnicy 310 mm, 4-tłoczkowe zaciski |
Tył | Pojedyncze pływające tarcze 240 mm, 1-tłoczkowe zaciski |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zespół wskaźników | 5-calowy ekran wskaźników TFT |
System zabezpieczeń | System Smart Key |
Reflektory | LED |
Światła tylne | LED |
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzePrzepraszam, co to jest równoleg³y silnik rzêdowy?
Odpowiedz