Honda CBR1000RR SP i SP2 na rok 2017 - nowy gracz w stawce
Honda wprowadza do stawki nowego gracza. To zmodernizowana CBR1000RR SP. Maszyna wygląda jak jej poprzednik, ale jak dowiedzieliśmy się od inżynierów Hondy około 90% części z tego motocykla zostało zmienionych i poprawionych.
Japoński producent pozostaje wierny swojej filozofii Total Control. Honda nie ciśnie zatem o najwyższą moc w stawce, ale o najwyższy poziom kontroli mocy. Dlatego też nowa CBR ma aż o 15 kg (195kg waży motocykl gotowy do jazdy) niższą wagę od poprzedniego modelu! Moc silnika podniesiono o 8 kW, czyli o blisko 11KM. Daje to w sumie 192KM i bardzo dobry stosunek mocy do masy, który poprawił się w stosunku do poprzednika o 14%.
Aby ułatwić kontrolę nad tym motocyklem kierowca ma teraz do dyspozycji cały pakiet elektroniki. Zacznijmy od półaktywnych zawieszeń Öhlins Electronic Control. Dalej mamy kontrolę trakcji, którą Honda określa jako Honda Selectable Torque Control. Ustawić można również hamowanie silnikiem, maszynę wyposażono w nowy ABS umożliwiający hamowanie w złożeniu. Standardem będzie teraz quick-shifter, down-shifter i zmienne tryby pracy silnika. Elektronika zadba także o to, aby tył motocykla nie unosił się podczas agresywnego hamowania (Rear Lift Control) oraz system kontroli wheelie.
Honda walcząc o masę poszła w radykalne rozwiązania. Zmniejszono grubość ścianek np. ramy, użyto lżejszego wahacza i lżejszej ramy pomocniczej. Zastosowano lekkie koła Marchesini, nic nie ważącą baterię litowo-jonową, a nawet wykorzystano tytanowy zbiornik paliwa. Zmian jest oczywiście dużo więcej.
Na deser mamy wersję SP2. Zmiany są analogiczne jak dla modelu SP, ale idą dalej. Kute koła Marchesini redukują efekt żyroskopowy przedniego i tylnego koła odpowiednio o 18 i 9%. Najważniejsza jest jednak inna głowica silnika. Model SP2 wykorzystuje większe o 1mm zawory ssące i 1,5mm większe zawory wydechowe. W silniku zastosowano także specjalne wzmacniane tłoki ze sworzniami krótszymi o 2,5mm (czyli również lżejszymi). Do wersji SP2 dokupić będzie można fabryczny kit wyścigowy, który działał będzie na zasadzie plug&play. Elektronika w obu modelach jest taka sama, ale w wersji SP2 ma ona swoje specyficzne ustawienia.
Wizualnie model SP2 od standardowego modelu SP odróżnia unikalne trójkolorowe malowanie. Dla tych, którzy napalili się na SP2 dodamy, że Honda przewiduje wyprodukowanie zaledwie 500 sztuk tej wersji (zapewne wyłącznie w celu uzyskania homologacji do WSBK). Mówiąc krótko nie ma na co czekać jeśli chcecie taką sztukę.
Czy zatem Honda wraca do czołówki motocyklowej wyścigowej ekstraklasy? Dowiemy się tego już niedługo po pierwszych testach.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeCiekawa jest stylistyka ramy nowej hondy, szczególnie "prawie niewidoczne" zamaskowanie otworów technologicznych w formie naspawanych łat... wahacz zaadaptowany z poprzedniego modelu, rama, ...
OdpowiedzHonda jedyna marka która najpierw myśli i wypuszcza na rynek konkretnie dopracowane motocykle,nie to co kawasaki które ładuje moc i badziewiastą elektronikę do tego beznadzieje zestrojone ...
OdpowiedzPoparzyłeś się bo jesteś jak każdy który się ślini na widok nowości. Każdy projekt jest rozwijany w miarę upływu czasu .Kawa 10 tka z 2016 to inny motocykl niz z 2011.Honda ma opinię konserwatywnej i oszczędnej w produkcji na ulicę. Aby zdetronizować Kawasaki w superbike ,będzie musiała się trochę natrudzić.
OdpowiedzTy chyba nigdy nie siedziałeś a ZX10r albo nie potrafisz ogarnąć nic więcej poza skuterem miejskim. Honda od kilku lat nic nie robiła więc chyba musi być rewelacyjnie dopracowana ta odświeżona CBRka. Niemiaszki, nie mówiąc nawet o zielonych którzy wygrywają wszystko co się da i prawie wszędzie gdzie się da strasznie się pewnie boją;)Niestety Superbajki w Europie prawie się nie sprzedają i niestety Honda i Suzuki odpuściły temat na długie lata. Teraz ciekawe czy ich propozycje MY2017 nadają się do powalczenia z rozwijaną platformą Kawasaki lub jeszcze świeżą " er jedynką" czy tylko pozostaną ciekawostką dla amatorów " szybkiej jazdy do okoła komina".
OdpowiedzCo ty piszesz człowieku!!! to właśnie zx 10r to motocykl do latania koło komina taki motocykl dla cymbałów w 2011 roku brytyjski MCN zrobil test zx 10r dostał baty od cbr 1000 rr które nie miało żadnej elektroniki,nowa zx 10 r niby jest lepsza ale wątpie a nawet jestem pewien że i nowe suzuki i nowa honda będą lepsze
OdpowiedzWniosek z tego, ze jak zwykle Honda i Suzuki mają rację - liczy się tylko Moto GP.
OdpowiedzDokładnie kawasaki jest dobre w wsbk dlatego że jako jedyne jest w 100% fabryczne,i ładuje wszystko co ma w wsbk to jest maks na co ich stać a nie ma co się oszukiwać MOTOGP znaczy o wiele wiele więcej niż wsbk takie czasy
Odpowiedz