Cruiser BMW R18 oficjalnie zaprezentowany podczas konkursu elegancji w Villa d'Este
Stało się. BMW oficjalnie zaprezentowało koncept R18, który jest zapowiedzią produkcyjnej wersji nowego maxi cruisera. Prezentacja odbyła się podczas konkursu elegancji w hotelu Villa d'Este we Włoszech.
Konkurs elegancji w Villa d'Este to jedna z najbardziej prestiżowych imprez na świecie. Kolekcjonerzy i pasjonaci z całego świata prezentują tam pedantycznie odrestaurowane lub perfekcyjnie zachowane klasyczne samochody i motocykle.
Impreza ta jest także dla wielu producentów okazją do zaprezentowania nadchodzących modeli - tu szczególnie ważna jest rola BMW, które jest jednym z najaktywniejszych uczestników konkursu, zarówno ze strony właścicieli zabytkowych pojazdów, jak i samej korporacji, która wspiera konkurs elegancji od lat.
To właśnie tutaj, nad jeziorem Como w 2013 roku BMW zaprezentowało Concept Ninety - prototyp modelu R nine T, który rok później wszedł do seryjnej produkcji. Podobnie stało się w zaprezentowanym tam w 2015 roku konceptem baggera.
Nie inaczej będzie zapewne z tegoroczną premierą - R18, potężnym cruiserem napędzanym znanym nam już bokserem o pojemności 1800 cm3. Motocykl dosłownie ocieka detalami nawiązującymi do stuletniej historii bawarskiej marki.
Pomijając oczywistość, czyli potężny silnik przeciwsobny, stanowiący dominantę tego dzieła, uwagę przykuwają piękne, klasyczne pojedyncze siodło, charakterystyczny zbiornik paliwa z eleganckim wykończeniem, okrągła lampa, płaskie końcówki wydechów, odwrócone klamki… Praktycznie każdy element motocykla jest nostalgicznym akcentem.
Wszystko to możemy podziwiać jak dawniej, w klasycznie odsłoniętej formie. Jest oczywiste, że wersja produkcyjna będzie różnić się od tego konceptu, jednak, jak pokazuje historia, linia stylistyczna wersji finalnej zawsze jest rozwinięciem idei konceptu. Z niecierpliwością czekamy zatem na maxi cruisera BMW. Kiedy premiera? Być może już w listopadzie podczas targów EICMA.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeTeraz wygl±da piêknie ale dowal± mu kierunkowskazy, tyln± lampê, podejrzewam równie¿, ¿e bêdzie potrzeba wiêkszej izolacji silnika, ¿eby biker siê nie usma¿y³. Obawiam siê, ¿e po tych zmianach czar...
OdpowiedzPrzepiêkny motocykl. Jestem ciekaw czy producent zdecyduje siê równie¿ na wersjê dla 2 osób z siod³em i uchwytem dla pasa¿era stylizowanym na rozwi±zania z lat 30.
OdpowiedzZ tym mid control to raczej niezbyt. Ktos wysoki jak ja na tym nie usiadzie. Powinno byc z forward control
Odpowiedz