BMW Concept 101 - idzie nowe?
Gdyby Clark Griswold miał naprawdę szybką furę...
Nie tak dawno wszyscy żartowali, że świat się skończy, kiedy BMW wypuści cruisera (tak, pamiętamy o R1200C). Otóz, uwaga, BMW właśnie zaprezentowało coś, co nazywa się 101 Concept. I chcecie o tym poczytać więcej. Po pierwsze nazwa - 101. Nawiązuje ona do pojemności w calach sześciennych, czyli 1649cc. Zaraz, co jeszcze ma taką pojemność w ofercie BMW? Ach, tak! K1600GTL! BMW już od pewnego czasu zapowiadało, że ma zamiar na bazie tego hiperturystyka zbudować baggera. No i wygląda na to, że premiera jest nieurchonna.
Projekt koncepcyjny, bo taki status póki co nosi 101, pokazano w ubiegły weekend we Włoszech w Villa d'Este, w malowniczych okolicznościach jeziora Como. I mimo że oficjalnie jest to koncept, jestem bardziej niż pewny, że motocykl produkcyjny nie będzie się różnić aż tak bardzo.
Osobiście jestem fanem K1600GT, uważam, że to jeden z najlepsych o ile nie najlepszy motocykl turystyczny i kiedy pierwszy raz zobaczyłem 101, zachwyciłem się. Słowo "bagger" oznacza, że mamy sylwetkę cruisera, niską owiewkę i kufry boczne. Nad sensem baggerów nie będziemy się rozwodzić. Kto je lubi ten lubi, kto nie ten nie. Z tym, że o ile w innych baggerach mamy umiarkowanie mocne silniki, tutaj mamy sześciocylindrowe monstrum wprost z K1600. Nie podano mocy, ale nie sądzę, aby diametralnie różniła się ona od 160 KM i 175 Nm przy 1500 obr/min. Więc, będzie szybko.
Wygląd. Dziwny. Bardzo techno, bardzo modern, bardzo nowoczesny, ale nie sposób zignorować "drewnianych" wstawek. Wygląda to trochę jak fura Clarka Griswolda, ale wierzę, że BMW miało jakiś bardzo konkretny powód, aby je tam dać i wierze, że w końcowym produkcie ich nie będzie. Jest jednak tutaj jeden element, który, nie ma na to inncyh słów, jest piękny. To układ wydechowy. Przywodzi mi na myśl Hondę Rune/F6C. Której nota bene będzie prawdopodobnie rywalem.
Co dalej? Cóż, 101 pokazuje, że BMW staje się odważniejsze. Facelift R1200R owszem, był, ale umówmy się, raczej słaby. A tutaj mamy prawdziwe wizualne uderzenie. I prawdopodobnie najszybszego baggera w historii. Który ma sześć garów i radio. Jak K1600 sprawdzi się na nowej geometrii ramy, z większym rozstawem osi i wielkim przednim kołem? Pożyjemy, zobaczymy.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeSkoro taki ultra techno model, to mo¿e zamiast lusterek dadz± mu kamerki?
Odpowiedza gdzie to ma lusterka?
Odpowiedza po kiego ci lusterka... w puszcze te¿ zbêdne
Odpowiedz