Continental Optimised Curve Braking dla BMW S1000XR
Nowy model BMW będzie pierwszym motocyklem z systemem OCB opracowanym przez Continentala.
We wrześniu zeszłego roku byliśmy na premierze systemu Motorcycle Stability Control od Boscha, który można znaleźć w najmocniejszych i najdroższych modelach KTMa, chociażby w 1190 Adventure. MSC to sprytne rozwiązanie przeciwdziałające lowside’om wynikającym z nadmiernego hamowania w zakręcie. Dzięki MSC można w awaryjnej sytuacji agresywnie wcisnąć klamkę przedniego hamulca w pełnym złożeniu i nic strasznego się nie stanie. Brzmi jak czarna magia, dlatego po detale odsyłam do przygotowanego przez nas artykułu.
Teraz inna niemiecka firma, Continental, wypuściła na rynek konkurencyjne rozwiązanie. Mowa o Optimised Curve Braking, systemie, który (przynajmniej na papierze) wygląda na bliźniaczy do tego zaprezentowanego w zeszłym roku przez Boscha. Jak podaje Continental w notce prasowej, pierwszym seryjnie wyposażonym w system motocyklem będzie wchodzące na rynek w 2015 roku BMW S1000XR. Można śmiało założyć, że to tylko początek współpracy marek w tym zakresie i Optimised Curve Braking ten pojawi się w innych modelach BMW.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeJak bêdziecie wiedzieli co¶ wiêcej o dzia³aniu tego systemu to dajcie znaæ. Bo z grafiki wynika raczej, ¿e to tylna o¶ siê ¶lizga. Nie rozumiem tego :-(
OdpowiedzJak bêdziecie wiedzieli co¶ wiêcej o dzia³aniu tego systemu to dajcie znaæ. Bo z grafiki wynika raczej, ¿e to tylna o¶ siê ¶lizga. Nie rozumiem tego :-(
OdpowiedzJak bêdziecie wiedzieli co¶ wiêcej o dzia³aniu tego systemu to dajcie znaæ. Bo z grafiki wynika raczej, ¿e to tylna o¶ siê ¶lizga. Nie rozumiem tego :-(
Odpowiedz