tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Cal Crutchlow: "Lorenzo nie wygra na Hondzie"
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Cal Crutchlow: "Lorenzo nie wygra na Hondzie"

Autor: Janusz Bêbenek 2019.05.30, 10:34 Drukuj

Brytyjski zawodnik teamu LCR Honda słynie nie tylko ze swoich umiejętności, ale też z bardzo bezpośrednich wypowiedzi. Tuż przed wyścigowym weekendem w Mugello podtrzymał swoją wcześniejszą opinię, że Honda RC213V nie jest maszyną, na której Jorge Lorenzo może wrócić na szczyt klasyfikacji kierowców MotoGP.

Cal Crutchlow jeździ w ekipie LCR od 2015 roku i w tym czasie trzy razy zwyciężał w wyścigach klasy królewskiej: w 2017 roku w Brnie i w Australii, a w 2018 roku w Argentynie, po pełnym kontrowersji zachowaniu Marqueza. Wtedy Brytyjczyk mocno skrytykował dziennikarzy, którzy zajęci starciem pomiędzy MM93, a Rossim, nie pojawili się na konferencji prasowej zwycięzców wyścigu.

NAS Analytics TAG

W czasie ostatniego GP Australii Cal uległ poważnemu wypadkowi, w którym doznał wielokrotnych złamań kostki i kości piszczelowej. Wpłynął on mocno na obecną kondycję i wyniki tego zawodnika, choć sezon 2019 udało mu się rozpocząć w Katarze znakomitym trzecim miejscem. Później nie było już jednak tak dobrze i po pięciu rundach Crutchlow zajmuje siódmą pozycję w tabeli.

Tuż przed Grand Prix Włoch, które rozpocznie się już w piątek, zespół LCR Honda złożył wizytę w siedzibie producenta akcesoriów GIVI, z którym udanie współpracuje od ponad 20 lat. Przy tej okazji Cal Crutchlow udzielił krótkiego wywiadu, tradycyjnie pełnego jednak zdecydowanych opinii, o które trudno w świecie współczesnego sportu, rządzonego przez wygładzone i uprzejme komunikaty agencji PR.

Jaka jest twoja aktualna kondycja fizyczna po incydencie w Australii w zeszłym roku?

Mieliśmy świetny start w Katarze z trzecim miejscem, najlepszym wynikiem w tym sezonie. Fizycznie jestem gdzieś na poziomie 80% sprawności. Moja noga była leczona chirurgicznie, z użyciem wkrętów i płytek. Proces rehabilitacji przebiega prawidłowo. Po takim urazie ruch kostki jest ograniczony, co wpływa na czułość i użycie tylnego hamulca. Dzięki ogromnej pomocy zespołu, aby ułatwić mi prowadzenie pojazdu, kontynuuję wysiłki, aby wrócić do swoich 100%.

Jaki jest twój cel na ten sezon?

W ostatnich kilku wyścigach, w Jerez i Le Mans, nie czułem się tak konkurencyjny, jak w Katarze, Argentynie i Teksasie. Muszę się poprawić i być szybkim w wyścigu, mam nadzieję, że uda się to zrobić już na Mugello. Teraz moim celem jest być w pierwszej piątce lub szóstce.

Jakich ulepszeń wymaga twoja Honda?

Myślę, że to kwestia wielu drobnych szczegółów. Osobiście uważam, że motocykl nie jest jeszcze optymalnie ustawiony, choć sprawy idą w dobrym kierunku. Jestem blisko czołówki, ale wciąż tracę do niej średnio około dwóch lub trzech dziesiątych sekundy. Niewiele, ale chcę być znowu silny z moim zespołem.

Biorąc pod uwagę, co robi Alvaro Bautista w WSBK, czy myślałeś kiedyś o powrocie do superbike’ów z dobrym zespołem?

Nie. Jeżdżę teraz na najwyższym możliwym poziomie mistrzostw, nie chciałbym go obniżać, nie potrzebuję tego. Mam dobrą pracę w MotoGP, jestem na dobrej pozycji, ale nawet gdybym nie był, nie wróciłbym do WSBK. Ludzie zawsze myślą, że kiedyś wrócę, może dlatego, że jestem Anglikiem, ale w końcu spędziłem już więcej lat w MotoGP niż w superbike’ach. Bautista wykonuje jednak znakomitą robotę i świetnie się go ogląda.

Jesteś w piątym sezonie z zespołem LCR, jaki jest sekret tego związku?

Myślę, że wynika to z wielu czynników. Szef ekipy, Lucio Cecchinello, był wcześniej świetnym zawodnikiem, wykonuje fantastyczną robotę, podobnie jak cały mój zespół. Byłem natomiast rozczarowany, gdy w zeszłym roku Honda chciała trzech doświadczonych członków mojego zespołu wysłać do pracy z Lorenzo. Miałem kilka okazji do zmiany ekipy w MotoGP, ale tego nie zrobiłem. Zawsze myślisz, że trawa sąsiada jest bardziej zielona.

W zeszłym roku powiedziałeś, że Lorenzo nigdy nie wygra na Hondzie i rzeczywiście, widać, że ma spore trudności.

Miałem rację! Jestem tego pewien. Moja opinia nie dotyczy osoby Lorenzo. Jest jednym z najlepszych w naszym sporcie, ale nie sądzę, żeby wygrał z Hondą, jestem gotów się założyć.

Jakie jest twoje najlepsze zwycięstwo w MotoGP?

Od razu myślę o Brnie, ponieważ był to mój pierwszy triumf w MotoGP, a także dlatego, że był pierwszy po długim okresie bez żadnych zwycięstw,. Potem jest wyścig w Australii, ponieważ świetnie się bawiłem na motocyklu i nikt nie był w stanie być tak szybki jak ja. Mam nadzieję, że najlepsze dopiero nadejdzie.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê