tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Bokser na fazie. BMW testuje nowy silnik z zaawansowanymi systemami
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Bokser na fazie. BMW testuje nowy silnik z zaawansowanymi systemami

Autor: Raff 2018.03.09, 17:36 Drukuj

Bokser z systemem zmiennych faz rozrządu trafi już wkrótce do wszystkich motocykli BMW z linii R. Bawarczycy testują taką właśnie jednostkę napędową w modelu R1200RT.

Motocykl z prototypowym silnikiem został przyłapany podczas testów w pobliżu siedziby BMW w Monachium. Na pierwszy rzut oka trudno dopatrzyć się różnic w stosunku do seryjnej wersji. O tym, że motocykl skrywa tajemnicę świadczą tajemnicza czarna skrzynka zamiast centralnego kufra i całkiem nowe pokrywy zaworów.

NAS Analytics TAG

Główne elementy silnika - obudowa, cylindry i głowice - pozostaną w większości niezmienione, przynajmniej z zewnątrz. Zupełnie nowy będzie jednak system zaworów, co tłumaczy nietypowe pokrywy na zdjęciu szpiegowskim. System zmiennych faz rozrządu pozwala na łatwiejsze spełnienie coraz surowszych norm emisji spalin.

W największym skrócie działanie systemu polega na zmianie kąta otwarcia oraz zamknięcia zaworu w zależności od obciążenia silnika oraz jego obrotów. Dzięki temu przebieg momentu obrotowego silnika w środkowym zakresie obrotów poprawia się, przy niezmienionej wartości mocy maksymalnej. Podobne systemy stosują Kawasaki (GTR1400) Ducati (Multistrada, Diavel) i Suzuki (GSX-R1000). BMW także stosuje układ zmiennych faz rozrządu - w samochodach pod nazwą VANOS używany jest od 1992 roku.

W nowym bokserze pojawi się jednak znacznie bardziej zaawansowany system, będący połączeniem dwóch technologii - zmiennych faz rozrządu i zmiennych czasów otwarcia i wzniosów zaworów. Co ciekawe - silnik z takim właśnie systemem znalazł się już w motocyklu BMW. Firma Alpha Racing, zaprezentowała podczas targów Intermot w 2016 roku prototypową głowicę cylindrów z systemem zmiennych faz rozrządu zamontowaną w R1200GS.

Pomiary wykazały wzrost mocy z 123 do 144 KM przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia

bikesocial---bmw-r1200-rt-update-006-hvh

img 0428 effekt-1024x768

img 0406 effekt1-1024x768

Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę