tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 R1250GS już w październiku. Zmienne fazy rozrządu, wyższa moc i cichy silnik
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

R1250GS już w październiku. Zmienne fazy rozrządu, wyższa moc i cichy silnik

Autor: Raff 2018.08.16, 16:35 Drukuj

O nowym BMW R1200GS mówi się już od jakiegoś czasu. Mimo pozycji lidera własnej klasy trudno nie zauważyć, że obecny model jest na rynku już od 2004 roku. W dzisiejszych realiach rynkowych można określić go zatem jako jeżdżącą skamielinę.

Producent zdaje sobie sprawę z tego faktu, dlatego intensywnie pracuje nad jeszcze lepszą wersją tego, co zawsze określa jako "perfekcyjne". Ostatnia znacząca modyfikacja przeprowadzona w 2013 roku, czyli implementacja chłodzenia cieczą, okazała się dobrym posunięciem. Jakie nowości czekają nas zatem w przyszłorocznym R1250GS?

NAS Analytics TAG

Na pewno nie rewolucyjne, raczej ewolucyjne. Pojemność silnika wzrośnie z dotychczasowych 1170 cm3 do 1254 cm3, zaś moc z 123 KM do 134 KM. Nowy silnik osiąga moc maksymalną w tym samym momencie krzywej momentu co stary - przy 7750 obr./min, ale przebieg tej krzywej będzie korzystniejszy, tak ze względu na nieco większą pojemność silnika, jak i na zastosowanie zmiennych faz rozrządu.

O możliwym zastosowaniu tej technologii w bokserach BMW pisaliśmy już w marcu, kiedy Bawarczycy testowali model R1200RT z tym systemem.

Raczej nie należy spodziewać się, że w R1250GS zobaczmy całkiem nową ramę, zmienione zawieszenie czy inną poważną modyfikację. Producent wielokrotnie pokazywał, że bliższa mu jest metoda małych kroczków - niewielkich, stopniowych usprawnień, niż jakaś wielka rewolucja. Dlatego też nowy R1250GS będzie miał wymiary niemal takie same jak poprzednik. Waga wzrośnie o 5 kg.

To, co się zmieni na pewno, to głośność. Przyszłoroczne motocykle będą znacznie cichsze 88 dB w porównaniu do dotychczasowych 92 dB oznacza więcej niż dwukrotny spadek głośności. BMW osiągnie to poprzez montaż nowego układu wydechowego, ale znaczenie mogą mieć także nowe pokrywy głowicy cylindrów i inne elementy nowego silnika.

Co ciekawe, pomimo wzrostu mocy, R1250GS nie osiągnie wyższej prędkości maksymalnej niż aktualny model. R1250GS ma zostać zaprezentowany podczas targów Intermot w Kolonii na początku października.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę