Nowy bokser w BMW R1250GS - wiêksza moc i podwójne krzywki zaworowe
Doskonale działających mechanizmów się nie zmienia, ale dla przyzwoitości trzeba je czasem odświeżyć. W przypadku BMW mowa nie tylko o stronie technicznej, ale o całościowym projekcie marketingowo-ekonomicznym, jakim jest dla niemieckiej marki największy model z rodziny GS. Jego najnowsze wcielenie będzie wyposażone w silnik o pojemności 1250 cm3, dysponujący 136 KM mocy - o 11 KM więcej od poprzednika.
Najnowszy bokser BMW oprócz zwiększonej pojemności skokowej, otrzymał także nowy układ rozrządu z przesuwnym wałkiem i podwójnymi krzywkami, reagujący na stopień otwarcia przepustnicy. Mniejsza krzywka delikatniej steruje otwieraniem zaworów, zapewniając płynne oddawanie mocy, ekonomikę i lepszą kontrolę motocykla w czasie spokojnej jazdy.
Kiedy zachodzi potrzeba uzyskania większego kopa, wałek rozrządu przesuwa się i do gry wchodzi większa krzywka, która mocniej popycha zawory, pozwalając uzyskać pełnię osiągów i wysoką elastyczność. Działanie tego mechanizmu doskonale pokazuje poniższy film:
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzeA ja mam juz 10 lat swojego starego R1200R z 09r nabiega³em nim ju¿ 150kkm i tylko sprzêg³o wymieni³em z grubszych rzeczy a tak to nic. Nie takie straszne s± te starsze motocykle z du¿ym nalotem ...
OdpowiedzDomagamy siê powrotu zacisków Brembo do motocykli BMW
OdpowiedzCiekawe co siê bêdzie psuæ i ile czasu minie nim BMW siê z tym upora. 5kg masy motocykla wiêcej nie pozostaje bez znaczenia
OdpowiedzKa¿dy nowszy model BMW jest gorszy od poprzednika. Wiem, wiem, dla kasiastych biznesmenów lecz±cych swoje kompleksy to najlepszy motocykl, aby pochwaliæ siê zasobno¶ci± portfela przed innymi ...
OdpowiedzBzudry opowiadasz. Lepiej sie zastanow co zrobic by Cie bylo stac kupic a nie obrazaj ludzi ktorzy w tej kwestii radza sobie lepiej od Ciebie. Dla tych co zarabiaja wlasciwe pieniadze zakup nowego GSa jest nie odczuwalny. I nie ma sie czym chwalic. W rozwinietym swiecie mozna pochwalic sie odrzutowcem albo nowym smiglem na nie GSem za marne 100kola
OdpowiedzNie masz racji, model R1200GS ch³odzony ciecz± jest lepszy od poprzedników. Zw³aszcza od po³owy 2017 po zmianach w skrzyni biegów i ESA nowej generacji. Masz racjê, ¿e modele z pierwszych lat produkcji to awaryjna ruletka.
Odpowiedzczekamy na pierwsze akcje serwisowe. znaj±c bmw znowu beda testowac na kliencie
Odpowiedz