Bimota KB4 coraz bli¿ej. Hit sprzeda¿y na bazie Kawasaki Z1000!
Bimota KB4 to kolejny po Tesi H2 model włoskiego producenta po przejęciu 49% procent akcji przez Kawasaki. Tym razem motocykl ma konkretne zadanie - sprzedawać się jak świeże bułeczki.
Panika związana z pandemią wirusa SARS-CoV-2 pokrzyżowała wiele planów. Jednym z nich była premiera drugiego już modelu Bimoty opracowanego po przejęciu 49% jej udziałów przez Kawasaki. Na szczęście możemy mówić tylko o opóźnieniu, rozpoczęcie produkcji motocykla zapowiadał jeszcze w ubiegłym roku prezes Bimoty.
Poprzedni model, powstały pod skrzydłami Kawasaki - Tesi H2 był hybrydą Kawy Ninja H2 i Bimoty Tesi, znanej z futurystycznego wyglądu i przedniego zawieszenia wykorzystującego pchane wahacze. Był to pokaz możliwości technicznych obu firm, ale z pewnością nie sprzęt, który napędzi sprzedaż.
Ten cel powierzono modelowi KB4, który wykorzysta technikę Kawasaki Z1000. Oznacza to, że napędzany będzie litrowym silnikiem o mocy 140 KM, pochodzącym z Kawasaki. Inspiracją dla KB4 jest KB1 z końca lat siedemdziesiątych, który także napędzany był czterocylindrowym silnikiem pochodzącym z Kawasaki.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze