BMW S1000RR 2019 - orzeł wylądował
Jeden z najbardziej wyczekiwanych motocykli na sezon 2019 miał oficjalną premierę na trwających właśnie targach EICMA w Mediolanie. Szybki i nowoczesny BMW S1000RR będzie jednym z głównych graczy w segmencie superbike.
Model S1000RR jest ważny dla BMW nie tylko ze względu na samą sprzedaż w salonach. To właśnie dzięki tej generacji motocykla firma ma nadzieję na wejście do ścisłej czołówki wyścigów World Superbike. Mają w tym pomóc doświadczenie ekipy Shaun Mir Racing oraz utytułowany Tom Sykes za kierownicą.
Dziesięć lat to szmat czasu, zwłaszcza jeśli chodzi o ekstremalne motocykle sportowe. Dlatego najnowsza generacja S1000RR została bardzo poważnie przeprojektowana. Silnik o pojemności 998 cm3 otrzymał układ zmiennych faz rozrządu Shift Cam, zastosowany również w nowej rodzinie bokserów R1250. Zyskał dzięki temu 8 KM mocy, ale jednocześnie 1 kg masy. Inżynierowie poradzili sobie z tym, stosując komponenty z tytanu (m.in. zawory). Lżejszy o 1,3 kg jest również układ wydechowy.
Najnowsze BMW S1000RR legitymuje się mocą 207 KM, osiąganą przy 13500 obr/min oraz maksymalnym momentem obrotowym 113 NM przy 10500 obr/min. Nowa aluminiowa rama wykorzystuje silnik jako element nośny. Przedni odwrócony widelec ma rury nośne o średnicy 45 mm. Dwustronny wahacz jest teraz lżejszy o 300 gramów i współpracuje z w pełni regulowanym amortyzatorem, opcjonalnie także układem sterowania elektronicznego z kilkoma trybami ustawień. Jest tu również układ hamulcowy z przednimi tarczami 320 mm, zaciskami radialnymi z czterema tłoczkami, ABS i systemem DBC, który pomaga uniknąć przypadkowego otwarcia gazu podczas hamowania.
Tradycyjnie dla BMW, dział z elektroniką mógłby obsłużyć świąteczny boom na prezenty. Są to przede wszystkim liczne dostępne tryby jazdy: rain, road, dynamic i race. Ten ostatni w akcesoryjnych papach Pro podzielone jest jeszcze na trzy oddzielne, aby jak najlepiej dostosować się do wymagań kierowcy-zawodnika. Układ kontroli trakcji DTC działa na 6-osiowej platformie bezwładnościowej, jest tu również quickshifter i kontrola startu. Kierowca ma przed oczami kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 6,5 cala.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze